4 مرداد 1401 - 3:00 ب.ظ

تشکیل کارگروه اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ها در وزارت ورزش

مدیرکل حقوقی وزارت ورزش و جوانان گفت: با دستور وزیر ورزش، کارگروهی به‌عنوان مسئول بررسی حقوقی و اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ها تشکیل شده است.

مرتضی فلاح در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، ثبت اطلاعات اموال غیرمنقول وزارت در سامانه سادا و مستندسازی اراضی و املاک متعلقه در کل کشور را حرکت رو به رشد دستگاه ورزش کشور دانست و افزود: در اجرای قانون جامع حدنگار (کاداستر) کشور و برگزیده شدن وزارت ورزش و جوانان به‌عنوان سه دستگاه اجرایی برتر کشور گام اساسی و موثر در جهت تحقق تکالیف قانونی برداشتیم که در انجام امور محوله بتوانیم قدمی مثبت برداریم.

مدیرکل حقوقی ضمن اشاره به آمار ۱۰ هزار و ۳۵۳ ملک تحت پوشش وزارت ورزش و جوانان افزود: در راستای تکالیف قانونی مقرر دایر بر تبدیل اسناد دفترچه‌ای به اسناد تک‌برگی (حد نگار) و نیز تبدیل اسناد تک‌برگی قدیم (سبز رنگ) به اسناد تک‌برگی (بنفش)، اقدامات شایسته‌ای در ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها با هماهنگی وزارتخانه صورت‌پذیرفته است. هرچند که به‌دلایل مختلف از جمله عدم تخصیص اعتبار لازم و کافی، عدم همکاری برخی از دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و سایر مشکلات پیش‌رو، مستندسازی ۲۹۶۹ مورد از اراضی و املاک تاکنون منجر به نتیجه نشده است که با ابلاغ دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها به استان‌ها درصدد تحقق این امر مهم هستیم و انتظار داریم تا پایان سال‌جاری، بیش از هزار مورد دیگر از اراضی و املاک تحت اختیار وزارت در کل کشور، دارای سند مالکیت شوند.

مدیرکل حقوقی و املاک وزارت ورزش و جوانان ضمن بیان مستندسازی ۱۰۳۲ مورد از مستغلات فاقد سند تحت اختیار این وزارت‌خانه در کل کشور افزود: جمعا به متراژ تقریبی ۹۶۶ هکتار در سال ۱۴۰۰ و ۵۲ مورد در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ توانستیم مستندسازی کنیم.

وی به تثبیت مالکیت بسیاری از قطعات اراضی واقع در محدوده سیصد هکتار مصوب ورزشگاه نقش جهان اصفهان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در سال‌جاری ۵۶۱ پلاک ثبتی اراضی ورزشگاه بزرگ اصفهان نیز مستندسازی شده است.

فلاح ضمن تاکید بر تلاش اداره کل حقوقی و املاک در قانونمند بودن نحوه بهره‌برداری فدراسیون‌ها و هیئت‌های ورزشی از اماکن ورزشی وزارت در سطح کشور به‌منظور جلوگیری از بروز تبعات حقوقی احتمالی ابراز داشت: به ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها ابلاغ شده است که از واگذاری سالن‌های تخصصی ورزشی به هیئت‌های ورزشی بدون رعایت موازین قانونی خودداری نموده و پیش از هرگونه اقدامی در این خصوص، هماهنگی‌های لازم را با وزارت به‌عمل آورند.

وی خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته، ۱۵۶ مکان ورزشی متعلق به وزارت‌خانه با اخذ ۵۶ مصوبه از هیئت وزیران، به هیئت‌های تخصصی واگذار شده است.

فلاح اعلام کرد: اداره کل حقوقی و املاک در راستای عمل به وظایف وزارت در حوزه ورزش دایر بر تامین متناسب و متوازن زیرساخت‌ها، امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز توسعه ورزش کشور مستندا به جزء (۱۶) بند (الف) ماده (۴) قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان، در سال ۱۴۰۰، با اخذ مصوبه از هیئت وزیران در راستای تبصره (۱) ماده (۶۹) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در ۶ استان کشور جمعا به مساحت ۳۳ هزار و ۴۳۳ متر مربع جهت اجرای طرح ورزشی در اراضی واگذار شده، موفق به تامین زمین دولتی شده است.

وی ادامه داد: در این راستا، حفظ اراضی با کاربری ورزشی در سطح کشور با رعایت حقوق مالکانه اشخاص را یک اصل، اعلام کرده و بر لزوم تعیین تکلیف اراضی ورزشی متعلق به اشخاص حقیقی و مازاد بر نیاز ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها تاکید و عنوان شد در این راستا موظف به رعایت کامل قوانین و مقررات هستند.

فلاح در ادامه به کسب اخذ ۱۳۵ رأی از شعب دیوان عدالت اداری اشاره کرد و ابراز داشت: کسب این نتیجه عملکرد مثبت اداره کل حقوقی و املاک در دفاع موثر از دعاوی اشخاص حقیقی و حقوقی علیه وزارت ورزش و جوانان را نشان می‌دهد.

مدیرکل حقوقی و املاک وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان ساخت: دستاورد این وزارت‌خانه در سال ۱۴۰۰ در زمینه امور قراردادها تعیین تکلیف ۸۴ فقره قرارداد و تفاهم‌نامه منعقده با اشخاص حقوقی و حقیقی بوده است.

وی درخصوص بازنگری اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی گفت: با دستور وزیر ورزش و جوانان و معاونت امورحقوقی، مجلس و امور استان‌ها کارگروهی به‌عنوان مسئول بررسی حقوقی و اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ها تشکیل شده است.

فلاح تصریح کرد: مجمع عمومی ۲ شرکت پرسپولیس و استقلال نیز با پیگیری و حمایت مقام عالی وزارت و با توجه به آخرین تفویض اختیار وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار می‌شود و پس از سال‌ها، ۱۰ درصد سهام این ۲ باشگاه به بخش خصوصی واگذار شد و واگذاری مابقی سهام به بخش خصوصی نیز در دستور کار سازمان خصوصی‌سازی قرار دارد.

کد خبر: 118622

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0