29 مرداد 1401 - 1:02 ب.ظ

تزریق ۱۶۰ میلیون دز واکسن در کوتاه‌ترین زمان

دولت سیزدهم ۱۳۵ میلیون و ۴۷۵ هزار و ۳۹۰ دُز واکسن به کشور وارد کرد که ۵ برابر ثبت سفارش واکسن‌ها نسبت به دولت قبلی افزایش دارد.

در یک سال گذشته دولت سیزدهم در همه حوزه ها به دنبال این بوده که  تحول ایجاد کند و  برای حل مشکلات، عزم، اراده و همتی خستگی ناپذیر به کار بسته است.

از مهمترین نمادهای این اراده راسخ برای خدمت و کاستن از مشکلات مردم، واکسیناسیون سراسری و کاهش چشمگیر آمار ابتلا و جانباختگان کروناست که با پیگیری و حمایت رییس جمهور محترم و فعالیت جهادی مدیران و همکاران  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم به ظهور رسید.

دولت سیزدهم در شرایطی تشکیل شد که شمار مبتلایان به کرونا روزانه ۵ هزار نفر و شمار فوتی ها بیش از ۷۰۰ نفر گزارش می شد.

در چنین وضعیتی، با وجود تحریم ها و فشارهای کشورهای غربی تلاش دولت برای فراهم کردن واکسن مورد نیاز کشور و واکسیناسیون سراسری چندبرابر شد؛ به طوری که شخص رئیس جمهور رایزنی‌ها با رؤسای دیگر کشورها را برای ورود گسترده واکسن به کشور آغاز کرد.

 

همزمان با تلاش دولت برای واردات انواع واکسن، تولید واکسن داخلی هم افزایش پیدا کرد و تعداد پایگاه‌ها و مراکز واکسیناسیون هم بیشتر شد تا مراجعه‌کنندگان در صف انتظار نمانند و با سرعت و در کوتاه‌ترین زمان واکسیناسیون انجام شود. همین تلاش‌های شبانه روزی باعث شد در کوتاه‌ترین زمان میزان واکسیناسیون به ۱۶۰ میلیون دُز برسد.

این موضوع زمینه ساز کاهش آمار مرگ و میر کرونا در کشور شد و آمار فوت ناشی از این بیماری در کمتر از یکسال تک رقمی و در برخی از مقاطع حتی به صفر هم رسید.

در وزارت بهداشت حمایت از تولید ۶ واکسن داخلی از دیگر اقداماتی بود که در دولت سیزدهم انجام شد.

میزان توزیع واکسن تا ۱۴ مرداد سال گذشته ۲۰۵۷۰۸۰۷ و توزیع  واکسن تا ۱۴ مرداد امسال نیز ۱۸۸۱۰۹۴۷۹ بوده است. به عبارت دیگر، سال قبل در چنین روزهایی، حدود ۱۴درصد جمعیت واکسینه شده بودند ولی در حال حاضر ۷۷ درصد کل جمعیت واکسن دریافت کرده‌اند.

حدود ۱۱۰ میلیون دُز واکسن، علاوه بر واکسن داخلی خریداری شد.

کد خبر: 119579

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0