23 فروردین 1399 - 3:06 ب.ظ

تداوم برنامه های حمایتی دولت با همکاری نهادهای عمومی و غیر دولتی

معاون اول رییس جمهوری در نشست شورای عالی رفاه گفت: با توجه به گستردگی ابعاد موضوع، تلاشهای دولت بخصوص با همکاری نهادهای عمومی غیردولتی و خیریه‌ها و مؤسسات مردمی که در حال حاضر هم اقدامات شایانی ارائه داده‌اند، باید تداوم یابد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی، اسحاق جهانگیری در این جلسه هم افزایی، همکاری و هماهنگی این نهادها در جهت حمایت از محرومان آسیب دیده از ورود ویروس کرونا به کشور را ضروری دانست.

در این جلسه مقرر شد به منظور جلب حمایت ها و هماهنگی کمک ها، ستادهای استانی «شورای همکاری، دولت، نهادهای عمومی و مؤسسات مردمی» تشکیل و شروع به فعالیت نمایند.

همچنین مقرر شد، ضمن انجام اقدامات لازم برای حفظ محرمانگی اطلاعات شخصی افراد، با استفاده از ظرفیت پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان خانوارهای نیازمند برای حمایت به نهادهای عمومی و مؤسسات خصوصی معرفی شوند و هماهنگی لازم برای ارائه حمایت ها صورت گیرد.

توجه ویژه به پشت نوبتی های نهادهای حمایتی (کمیته امداد و سازمان بهزیستی)، مراکز شبانه روزی نگهداری سالمندان، مراکز شبه خانواده کودکان و عشایر در برنامه ها از دیگر مصوبات این شورا بود.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه به تشریح برنامه های دولت برای حمایت اجتماعی پرداخت و اظهارداشت: با توجه به گستردگی ابعاد موضوع، تلاشهای دولت بخصوص با همکاری نهادهای عمومی غیردولتی و خیریه‌ها و مؤسسات مردمی که در حال حاضر هم اقدامات شایانی ارائه داده‌اند، باید تداوم یابد.

جهانگیری افزود: مهمترین اقدامات دولت پس از مساله کرونا در حوزه رفاه اجتماعی شناسایی شده که از آن جمله می توان به حمایت نقدی ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی از حدود یک میلیون خانوار از محرومترین و آسیب پذیرترین خانوارهای ایرانی، تصویب اعطای اعتبار ۱ و ۲ میلیون تومانی به خانوارهای نیازمند و برنامه‌ریزی برای اعطای اعتبار یک میلیونی به همه خانوارهای کشور طی هفته‌های آتی اشاره کرد.

کد 300

کد خبر: 41363

منبع: روابط عمومی وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0