20 اردیبهشت 1399 - 7:49 ب.ظ

تدارک اجرای ویژه‌برنامه‌های میلاد امام حسن (ع) در خراسان شمالی

همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی (ع)، شامگاه جمعه برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی در نقاط مختلف شهری و روستایی خراسان شمالی به اجرا درآمد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی جمعه‌شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری این برنامه ها در روز شنبه، اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی تجمعات و اماکن مذهبی و غیرمذهبی، جشن میلاد امام حسن (ع) امسال در شرایط خاص و ویژه ای برگزار می شود.
حجت الاسلام محمدعلی سالاری افزود: در این راستا با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با طرح مواسات، دومین مرحله این طرح در نیمه ماه مبارک رمضان و مقارن با زادروز فرخنده امام حسن (ع) همزمان با سراسر کشور در خراسان شمالی نیز کلید خورد.
وی با اشاره به اجرای ویژه‌برنامه های جشن میلاد به صورت همزمان در کل کشور، خاطر نشان کرد: بر این اساس پرچم گنبد امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد و دیگر امامزادگان استان تغییر کرده و مزین به مبارک امام حسن (ع) بر فراز گنبد تمامی آنها برافراشته خواهد شد.
حجت الاسلام سالاری، قرائت زیارت امام حسن (ع) از ماذنه مساجد و تکایا و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را از دیگر برنامه های تدارک دیده شده به این مناسبت اعلام کرد.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی یادآور شد: برای فردا ظهر نیز گروه های سرود چندنفره اقدام به اجرای زنده سرود در نواحی مختلف شهر بجنورد، به‌ویژه مناطق حاشیه ای شهر خواهند کرد.
وی افزود: قبل از نماز ظهر فردا نیز همزمان با کل کشور، برنامه مولودی خوانی و مداحی به مدت نیم ساعت از ماذنه مساجد، تکایا و امامزادگان استان پخش خواهد شد.

به همین مناسبت جمعه شب و در شب ولادت امام حسن (ع) پنج تن شله زرد در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی پخته و بین نیازمندان توزیع شد.

پانزدهم ماه مبارک رمضان، مقارن با زادروز فرخنده امام حسن مجتبی (ع) در سال سوم هجری قمری، به عنوان روز اکرام نامگذاری شده است که به تاسی از مرام و منش آن امام همامف در این روز نذر و نیاز برای اکرام و اطعام نیازمندان توسط خیران و نیکوکاران به اوج می رسد.

کد 300

کد خبر: 30127

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0