21 آبان 1399 - 2:25 ب.ظ

تخصیص ۵۷ میلیارد تومان جهت سرمایه گذاری در طرح ۱۰۰-۳۰۰ در استان اصفهان

اصفهان معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۵۷ میلیارد تومان جهت سرمایه گذاری در طرح ۱۰۰-۳۰۰ در نظرگرفته ایم تا بتوانیم برای ۲۱۲ روستا در قالب ۱۷ مجتمع روستایی استان آبرسانی پایدار انجام دهیم.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از ایسنا، حسین اکبری امروز (چهارشنبه-۲۱ آبان ماه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۹ روستای استان به صورت دایم آبرسانی سیار می شوند، اظهار کرد: همچنین تعداد ۱۰۰ روستا نیز به صورت مقطعی آبرسانی سیار می شوند و این روستاها تعداد خانوار آنها بسیار پایین و بین ۳ تا ۱۰ خانوار است، بنابراین اجرای تاسیسات آب از سوی شرکت آبفا برای آنها مقرون به صرفه نیست.

وی تاکید کرد: در حال حاضر اولویت ایجاد شبکه پایدار آب برای روستاهایی است که به صورت دایم مستقر هستند، البته آب بهداشت آنها از شبکه تامین می شود و اکنون آب شرب آنها به صورت سیار در حال تامین است.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: امسال ۳۲ روستا به شبکه پایدار تاسیسات آب انتقال داده شده اند و قرار است تا پایان سال جاری ۷۰ روستا به شبکه پایدار آبرسانی متصل شوند و اولویت شرکت آبفا در این طرح، روستاهای بالای ۲۰ خانوار است.

وی در خصوص سرمایه گذاری طرح ۱۰۰-۳۰۰، اظهار کرد: در حال حاضر ۵۷ میلیارد تومان جهت سرمایه گذاری در این طرح در نظرگرفته ایم تا بتوانیم برای ۲۱۲ روستا در قالب ۱۷ مجتمع روستایی آبرسانی پایدار انجام دهیم.

اکبری افزود: تا سال گذشته حدود ۳۰۰ روستای استان از خدمات شهری برای تامین آب آنها استفاده می کردیم و امسال نیز حدود ۳۰ روستا دیگر به این طرح اضافه شده اند، اما به دنبال این هستیم تا منابع آب پایدارتر و کیفی تر در روستاها ایجاد کنیم و در مجموع در پی ارتقا کیفیت آب هستیم.

وی گفت: برای سه سال آینده نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم و در پی دریافت این اعتبار از سازمان برنامه و بودجه برای پایداری نسبی تامین آب روستاها هستیم.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تصریح کرد: ملاک ما ایجاد زیرساخت ها و سپس توسعه و عملیات کنترلی است تا تاسیسات، نیاز و ذخیره آبی استان را کنترل کنیم.

به گفته اکبری، تکمیل عملیات مجتمع آبرسانی روستایی، بهره مندی روستاها از تاسیسات آبرسانی مشترک با شهرها و تجمیع تاسیسات، افزایش کیفی ظرفیت آبرسانی به روستاها، افزایش کمی ظرفیت آبرسانی به روستاها، پایدارسازی تامین آب روستایی با اتصال به منابع شهری، کاهش و حذف آبرسانی سیار، کاهش مقدار هدررفت آب، کاهش حجم آب هدررفت و … از جمله اهداف و دستاوردهای طرح ۱۰۰-۳۰۰ پس از یکپارچه سازی شرکت آب و فاضلاب روستایی و شهری در استان اصفهان است.

کد خبر: 38667

منبع: ایسنا

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0