27 خرداد 1399 - 4:31 ب.ظ

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان:

تحقق عدالت اجتماعی بدون مبارزه با فساد محقق نمی شود

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: تحقق عدالت اجتماعی بدون مبارزه با فساد محقق نمی شود.

به گزارش عصر اصفهان، علی اصفهانی، امروز (سه شنبه-۲۷ خرداد) در آیین تکریم و معارفه دادستان شهرستان خوانسار، اظهار کرد: اگر دستگاه قضایی می خواهد در آن تحول ایجاد شود باید مردمی و انقلابی باشد. اگر مبنای کار قضاوت براساس دین، اصول و انقلاب نباشد ارزشی ندارد و تمام وجاهت یک قاضی این است که بر مبنای حکمِ دین قضاوت کند.

وی ادامه داد: اگر دستگاه قضایی می خواهد در آن تحولی رخ دهد باید نیروهای سالم و کارآمد داشته باشد. دست ناپاک نمی تواند پاکی ایجاد کند و اگر کسی فسادی ایجاد کرد و دلایلی قوی وجود داشت دیگر جای ملاحظه نیست و هرکس در هر مسندی که باشد باید با آن برخورد کرد. اگر جوانانی که انگیزه انقلابی دارند و متدین هستند برای مسئولیت های قضایی گمارده شوند انگیزه ای مضاعف دارند که می تواند منشا تحول باشد.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: رئیس قوه قضاییه برای سال جاری سه اولویت رعایت کرامت انسان ها، مبارزه بی امان با مفاسد و رفع موانع تولید را مشخص کردند. اگر دلیلی قوی وجود داشت باید با مفاسد برخورد کرد، همچنین تحقق عدالت اجتماعی بدون مبارزه با فساد محقق نمی شود.

اصفهانی افزود: اگر بین مسئولان مختلف هم افزایی وجود داشته باشد کارها رو به جلو حرکت می کند، اما اگر خدای ناکرده خلاف آن باشد مردم متضرر می شوند و امیدواریم این هم افزایی در این شهرستان مانند گذشته رعایت شود.

وی یادآورشد: در موضوع کرونا همه ما از جمله مقام معظم رهبری گفتند هر آنچه که کارشناسان می گویند را قبول داریم، اما نمی دانم چرا در مسائل دیگر از جمله امور مذهبی و فرهنگی همه کارشناس می شوند و می گویند ما عقل داریم و می خواهیم خودمان نظر دهیم.

اصفهان گفت: در برابر عالمی که سال ها درس دین خوانده می گوییم می خواهیم خودمان نظر دهیم. اگر در مسائل دیگر هم مانند کرونا مشکلات را جدی بگیریم، با یکدیگر همدل شویم و براساس نظر کارشناس عمل کنیم طبیعتا مشکلات حل می شود.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با بیان اینکه دستگاه قضایی با افرادی که مخل امنیت و آرامش مردم باشند قاطعانه برخورد می کند، تصریح کرد: تمام هم و غم دستگاه قضایی این است که از تولید کننده در جهت رفع موانع تولید که شامل مبارزه با قاچاق، واردات بی رویه کالا، رشوه و مفاسد و اصلاح نظام بانکداری است، حمایت کند. اگر در این راستا قدم بر نداریم و خود را قوی نکنیم به نتیجه نخواهیم رسید.

همچنین دادستان سابق شهرستان خوانسار گفت: با صاحبان قدرتی که به جای خدمت رسانی به مردم در فضای مجازی به دنبال تشویش اذهان عمومی، نشر اکاذیب و اختلاف افکنی بود و هستند، برخورد کردیم و در این رابطه احکام خوبی صادر شده است.

محمود خلیلیان، افزود: در ۳۳ ماه که مسئولیت دادستانی شهرستان خوانسار را برعهده داشتم در مرحله دادسرا و تحقیقات عمومی ۷ هزار و ۴۳۸ پرونده رسیدگی شده و برای ۲ هزارو ۶۸۲ پرونده در مرحله اجرای احکام، حکم اجرا شده است. متاسفانه با توجه به تناسب جمعیت خوانسار به بیش از ۱۰ هزار پرونده صرفا در مرحله دادسرا مواجه بودیم که تناسب جالبی بین جمعیت و تعداد پرونده ها نیست.

وی ادامه داد: مصوبه ۵۵۶ شورای امنیت کشور در راستای ارتقای امنیت بانک ها و طلافروشی ها را کامل در شهرستان اجرا کردیم و با کمک مردم، شهرداری و شورای شهر موفق به رفع سد معبر در سطح شهر شدیم.

دادستان سابق شهرستان خوانسار گفت: با عرضه کنندگان مواد مخدر از طریق گزارش های مردمی، ایستگاه های ایست و بازرسی، گشت های محله محور بسیج و تشکیل گشت رضویون مبارزه بی امان داشتیم.

وی یادآورشد: پیگیر رفع موانع تولید و احیای صنایع و کارخانه های تعطیل شده خصوصا کارخانه تولید چادر مشکی از طریق معاونت اقتصادی و مبارزه با قاچاق کالای دادستانی کل کشور بودیم که اقدامات خوبی برای احیای این کارخانه شده است و امیدوارم در آینده به ثمر برسد.

دادستان جدید شهرستان خوانسار نیز اظهار کرد: اهتمام ویژه ای به فرامین مقام معظم رهبری خواهیم داشت. همچنین در راستای جهش تولید، اجرای سیاست های کلی ریاست قوه قضاییه، عدالت گستری و ایجاد تحول در دستگاه قضایی، حفظ حقوق بیت المال، اجرای عدالت، احقاق حقوق عامه و گسترش آزادی های مشروط اهتمام خواهیم ورزید.

محمد قاسمی یادآورشد: از تمام انتقادهای سازنده در فضای حقیقی و مجازی استقبال می‌کنم، اما با هرگونه سوء استفاده از فضای حقیقی و مجازی که خدایی ناکرده سبب تخریب اشخاص و اذهان عمومی تهمت و افترا شود قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

کد خبر: 42520

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0