8 مرداد 1400 - 7:44 ب.ظ

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان اعلام کرد:

تحقق رعایت حقوق مصرف کننده با دقت در اندازه گیری

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: دقت در اندازه گیری، در واقع رعایت حقوق مصرف کنندگان، حفاظت از منابع و سرمایه های ملی است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: دقت در اندازه گیری در واقع رعایت حقوق مصرف کنندگان، حفاظت از منابع و سرمایه های ملی است.

سید مصطفی علوی درحاشیه بازدید از تجهیزات اندازه گیری و مانیتورینگ گاز که در واحد دیسپاچینگ و اندازه گیری گاز این شرکت برگزار شد، بیان داشت: گاز باید در محدوده پرت قانونی و خطای اندازه گیری تعریف شده در شبکه های مصرف اعم از صنعتی یا خانگی توزیع گردد.

وی استفاده از کنتورهای آلتراسونیک را یکی از دستاوردهای نوین در جهت کاهش بسیار زیاد خطاهای اندازه گیری در ایستگاه های C.G.S  و ایستگاه های بزرگ عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تقریباً تمامی ایستگاه های بزرگ در سطح استان مجهز به کنتور آلتراسونیک می باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، اظهار داشت: به منظور گسترش تعاملات و ارتباطات بین واحدها در جهت صیانت از اموال سازمان و انعکاس هزینه های بالای تأمین، تعمیر و کالیبراسیون تجهیزات اندازه گیری و لزوم افزایش دقت در نحوه استفاده و نگهداشت این تجهیزات، نمایشگاه دائمی از تجهیزات اندازه گیری و مانیتورینگ در واحد اندازه گیری برپا شده است.

وی،با تاکید بر اهمیت اندازه گیری و نظارت بر محاسبات مصرف گاز در راستای رعایت حقوق مشترکین و حفظ منافع سازمان، افزود: در این نمایشگاه، بخشی از قطعات تعویضی و تعمیری کنتورهای توربینی به همراه آمار خرابی هر قطعه در طی سال های گذشته و علل عمده خرابی آنها و هزینه های بالای هر قطعه به نمایش گذاشته شده است.

این مقام مسئول، همچنین در خصوص اهمیت بالای فیلتراسیون درست و به موقع و رعایت دستورالعمل های بهره برداری و نگهداری از تجهیزات اندازه گیری مانند حمل و نقل و نصب مناسب، روغن کاری دوره ای و … تأکید کرد و گفت: به جهت بازنگری در فرآیندها و به روزرسانی مباحث فیلتراسیون، بزودی نشست فنی در این خصوص برگزار و از همه صاحب نظران دعوت به همکاری خواهیم کرد.

علوی، دقت در اندازه گیری فشار و جریان توزیع گاز همواره یکی از دغدغه های مهم شرکت های گاز استانی بوده و به نظر می رسد برگزاری این نمایشگاه های تخصصی برای استفاده از تجربیات، تحلیل علل خرابی تجهیزات، دستگاه های پیشرفته التراسونیک بتواند راهگشا باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: سابقه بهره برداری از گاز طبیعی در این استان به ۱۳۴۸ برمی گردد و تاکنون بیش از ۱۰۰درصد از جمعیت شهری و ۹۹.۰۸درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش گاز قرار گرفته اند.

کد خبر: 27897

منبع: شرکت گاز استان اصفهان

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0