6 مرداد 1400 - 6:26 ب.ظ

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان خبر داد:

تجهیز مجدد ۳۰۰ باب خانه ورزشی برای اولین بار در کشور

15باب خانه ورزش روستایی در ۹ شهرستان استان اصفهان تجهیز و راه‌اندازی شد

یه میمنت دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر خم با حضور مسئولان کشوری و استانی ۱۵ باب خانه ورزش روستایی در ۹ شهرستان استان اصفهان، تجهیز و راه‌اندازی شد.
به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان گفت: ما افتخار داریم برای اولین بار در کشور بیش از ۵۷۰ باب خانه ورزش روستایی تا امروز افتتاح کرده‌ایم.
مهدی اسدی، رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان در آیین تجهیز ۳۰۰ خانه ورزش روستایی در سطح استان ضمن تبریک دهه‌ی امامت و ولایت و عيد سعید غدیرخم، گفت: نزدیک به ۷ ماه است که دکتر امیری خراسانی به عنوان ریاست فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی انتخاب شدند و طی اين مدت تمام تلاششان در خصوص اصلاح ساختار فدراسیون و شناساندن ورزش در روستاها بوده است.
وی ادامه داد: با کمال افتخار باید بگویم که بالاترین حضور مردم برای انتخابات ریاست جمهوری با توجه به اسناد و مدارک در پای صندوق‌های رای، مربوط به روستاها و شهرستان ها بوده است اما متاسفانه در ارتباط با خدمات دهی به روستاییان آنگونه که باید به آنها توجه نشده است، هر چند که در استان اصفهان، اداره‌کل امور روستایی و شوراهای استانداری، اداره مبارزه با مواد مخدر و همچنین صنایع استان به ویژه شرکت سهامی ذوب آهن، حامی هیات استان و فدراسیون ورزش روستایی بوده اند. به طوریکه حتی رئیس شرکت ذوب آهن عضو هیات رئیسه هیات استان نیز هستند.
رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان بیان کرد: در سالی که گذشت با وضعیتی که داشتیم به غیر از مسابقات خانه‌های ورزش روستایی که در پنج رشته، بانوان و آقایان برگزار کردیم که متاسفانه در مرحله پنجم با ویروس کرونا روبرو شدیم.
وی افزود: ما افتخار داریم برای اولین بار در کشور بیش از ۵۷۰ باب خانه ورزش روستایی تا امروز افتتاح کرده‌ایم و ۱۵ باب خانه ورزش روستایی دیگر نیز امروز تجهیز و به بهره‌برداری خواهد رسید.
اسدی به تجهیز مجدد ۳۰۰ باب خانه ورزشی برای اولین بار در کشور اشاره کرد و گفت: توپ فوتبال، توپ والیبال، توپ فوتسال، راکت بدمینتون، طناب بازی، راکت تنیس و لباس ورزشی به ارزش حدود ۵ میلیون تومان اهدا شد.
رئیس هیات ورزش روستایی استان اصفهان به تلاش مجموعه هیات استان اصفهان اشاره کرد و گفت: از همه همکاران خودم در هیات استان مخصوصا مدیر روابط عمومی هیات استان که زحمات زیادی کشیدند، هیئت رئیسه هیات و همه عزیزانی که در این مجموعه به صورت جهادی فعالیت می‌کنند، تشکر کنم.
۱وی با ابراز قدردانی ویژه‌ از امیری خراسانی تشکر تا الان چهار بار به استان اصفهان سفر کردند و به امید روزی هستیم که شرمنده شهدا نباشیم چرا که وابستگی به این خط و آن خط حدی دارد یک روز باید سر به تیره تراب بگذاریم اگر اعتقاد داشته باشیم باید آن دنیا جواب بدهیم که بعد از شهدا چه کرده‌ایم و خدا نکند روزی بیاید که بگویند شهدا به ما که بعد از ما شما سکاندار ورزش بوده‌اید و در حقیقت چه کرده‌اید.
در این مراسم با حضور سردار غلام‌رضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور به صورت ویدئو کنفرانس، محمدتقی امیری خراسانی رئیس فداراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی، علی رحمانی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان، محسن یارمحمدیان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، سرهنگ وحید رجبی رئیس بسیج ورزشکاران استان، حسين زيبایی معاون امور توسعه ورزش و نرگس قدوسی معاونت بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان، مهدی بهرامی معاون پشتیبانی و خدمات اجتماعی شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان، روسای هیات‌های ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی شهرستان‌های استان اصفهان و دیگر مسئولان استانی، دهیاران ۱۵ روستا از شهرستان‌های اصفهان، بویین میاندشت، خوانسار، تیران و کرون، دهاقان، چادگان، سمیرم، لنجان، نایین و خورو بیابانک تجهیزات ورزشی شامل تشک تاتامی، میز فوتبال دستی، میز پینگ پنگ، میز شطرنج و صفحه دارت، پس از دریافت به سمت روستاهای خود عزیمت کردند.

 بسیاری از ورزشکاران و قهرمانان کشور از مناطق روستایی و عشایری هستند

در ادامه، رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کشور گفت: ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی که عقبه در فرهنگ ملی و مذهبی ما دارند و در تاکیدات مقام معظم رهبری نیز هستند.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، محمدتقی امیری خراسانی، رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی در آیین تجهیز ۳۰۰ خانه ورزش روستایی در سطح استان ضمن تبریک دهه‌ی امامت و ولایت و عيد سعید غدیرخم، گفت: امیدوارم بحث ولایت مداری را سر لوحه کار خودمان در بحث خدمت به مردم قرار دهیم.
وی ادامه داد: استان اصفهان در بین همه استان‌ها سرآمد است و این ظرفیت باعث شده تا هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان رتبه اول سال ۱۳۹۹ را در سطح کشور کسب کند و این هم افزایی مناسبی است که در بین استانداری، اداره‌کل ورزش جوانان، ستاد مبارزه با مواد مخدر، سازمان بسیج ورزشکاران استان، شرکت فولاد مبارکه سپاهان و شرکت ذوب آهن و همه عزیزانی که به هر صورت در حال فعالیت هستند، دیده می شود. وی افزود: در واقع این هم‌افزایی بعد از لطف خدا به خاطر درایت همکار عزیزمان جناب آقای اسدی است که دستگاه‌ها و نهادها حمایت‌های مالی و معنوی خود را از هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان دارند و این نکته خوبی است که ما در بقیه استان‌ها کمتر می‌بینیم.
امیری خراسانی با اشاره به اینکه ما هر چه داریم از عزیزان روستایی و عشایری است، اظهار کرد: از طرف دیگر ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی ما، عقبه در فرهنگ ملی و مذهبی ما دارند و مورد توجه مقام معظم رهبری هستند و ایشان نیز به توسعه بازی‌های کشتی چوخه، هفت‌سنگ، الک دولک تاکید داشتند.
وی ادامه داد: بسیاری از ورزشکاران و قهرمانان ما از مناطق روستایی و عشایری هستند و نباید این پتانسیل را فراموش کنیم و باید با حفظ سنت، پتانسیل‌ها را کشف کرده و در اختیار فدراسیون‌های تخصصی قرار دهیم.
رئیس فدراسیون ورزش روستایی با بیان اینکه ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی برای کل کشور است، گفت: در چند دهه گذشته همه ما این بازی‌ها را در کوچه و خیابان انجام می‌دادیم. حال این وظیفه ما است که بازی‌های بومی محلی را بین ۸۰ میلیون نفر جمعیت ایران احیا و توسعه دهیم. زیرا یکی از ابزارهای صادرات فرهنگ ملی مذهبی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای دیگر، ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی است.

کد خبر: 27864

نویسنده: خبرنگار پایگاه خبری عصر اصفهان

برچسب ها: , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0