14 مرداد 1399 - 10:12 ق.ظ

تاکید AFC بر آموزش مستمر آنلاین داوران فوتبال

رئیس دپارتمان داوران گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید بسیار زیادی بر آموزش آنلاین مستمر داوران در این شرایط کنونی دارد.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، علیرضا سهرابی درباره نشست آنلاین داوری AFC عنوان کرد: در ابتدای جلسه مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون درخصوص برگزاری مسابقات فوتبال با شیوع ویروس کرونا و اینکه چطور تیم ها و داوران برای از سرگیری مسابقات آماده شدند، مواردی را عنوان کردند. همچنین دبیرکل فدراسیون اظهار داشت ما همچنان منتظر دریافت توصیه ها و تجربیات AFC در برگزاری مسابقات در این شرایط خاص هستیم. قطعا تجربیات مثبت و خوب خودمان را در این رابطه برای کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز ارسال خواهیم کرد.

رئیس دپارتمان داوران در ادامه بیان کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال انجام پروسه ای  تحت عنوان ارزیابی وضعیت دپارتمان داوری هر فدراسیون در آسیا است. در دو سال گذشته نمایندگان دپارتمان داوری آسیا جهت ارزیابی دپارتمان داوری ایران در طی دو نوبت به ایران سفر کردند و توصیههایشان را برای بهبود وضعیت دپارتمان داوران اظهار کردند.

وی اضافه کرد: قرار بود در اسفند ماه سال گذشته برای ارزیابی نهایی به ایران سفر کنند که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و در نهایت ای اف سی تصمیم گرفت تا مرحله نهایی ارزیابی را به صورت آنلاین برگزار کند. همچنین  در یک نامه رسمی از فدراسیون فوتبال خواسته شد تا عملکرد دپارتمان را در این دو سال در این جلسه ارائه کند.

سهرابی درخصوص اظهارات نمایندگان دپارتمان داوری آسیا پس از برگزاری جلسه گفت: پس از اینکه ارائه مطالب توسط دپارتمان داوران به پایان رسید، نمایندگان ای اف سی در مورد ساختار کمیته و دپارتمان داوری، نقش و وظایفشان و ساختار اداری دپارتمان مواردی را مطرح کردند.  همچنین از عملکرد خوب کمیته و دپارتمان و اینکه برای یک هدف واحد تلاش می کنند، ابراز خرسندی کردند.

رئیس دپارتمان داوران اظهار داشت: درباره برنامه های استراتژیک در جهت توسعه و ارتقای داوری کشور و برنامه های کاربردی جهت دستیابی به اهداف مورد نظر مطالب بسیار خوبی را مطرح کردند. با توجه به صحبت های نوید بخش دبیرکل فدراسیون از وضعیت فعلی داوری، نمایندگان دپارتمان داوری آسیا بازخورد بسیار مناسبی از برنامه های توسعه داوری فدراسیون فوتبال ایران داشتند و اعلام کردند اتفاقات خوبی در حوزه مدرسی داوری در آسیا و فیفا رخ داده است. همچنین درباره وضعیت داوران بین المللی فوتسال بانوان دستاوردهایی را خواهیم داشت که به محض قطعی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.

سهرابی افزود: ای اف سی تاکید  بسیار زیادی بر آموزش آنلاین مستمر داوران در این شرایط کنونی دارد و اینکه حتما داوران آمادگی جسمانی خود را حفظ کنند و دپارتمان به صورت مستمر بر نحوه تمرین کردن و آماده سازی داوران نظارت دقیقی داشته باشد.

وی در پایان اظهار داشت: با اعلام نمایندگان دپارتمان داوری آسیا امیر عرب براقی که سال گذشته در لیست داوران بین المللی قرار گرفته بود، چنانچه دوره آکادمی داوران آسیا که سال آینده به پایان می رسد را با موفقیت پشت سر بگذارد، مستقیما به جمع داوران الیت آسیا اضافه خواهد شد. همچنین مقرر شد دپارتمان داوران عملکرد خود را از زمان شیوع ویروس کرونا تا پایان مسابقات لیگ به همراه آمار و اطلاعات بدست آمده برای ای اف سی ارسال کند.

کد خبر: 40961

منبع: سایت فدراسیون فوتبال

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0