9 تیر 1401 - 5:00 ب.ظ

وزارت حج و عمره عربستان سعودی

تاکنون ۳۳۰ هزار و ۴۵۱ زائر از کشورهای مختلف جهان وارد مدینه منوره شدند

با انتشار آماری در خصوص تعداد زائران ورودی به مدینه منوره به منظور زیارت از مسجد نبوی و حرم مطهر رسول الله (ص)، اعلام کرد که تا ساعات اولیه امروز پنجشنبه، تعداد ۳۳۰ هزار و ۴۵۱ زائر از کشورهای مختلف جهان وارد مدینه منوره شده اند.

به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی واس؛ بنابر آمار وزارت حج و عمره، از این تعداد ۲۶۶ هزار و ۶۴ زائر از طریق فرودگاه بین المللی محمد بن عبدالعزیز مدینه و دیگر افراد از طریق زمینی وارد این شهر مقدس شده اند.

براساس این گزارش، زائران از کشورهای بنگلادش، نیجریه، پاکستان، هند و سپس جمهوری اسلامی ایران، تاکنون به ترتیب در رتبه های اول تا پنجم ورود به مدینه منوره را به خود اختصاص داده اند و تنها تفاوت این رتبه بندی نسبت به آمار قبلی، عوض شدن جایگاه‌های هند و پاکستان است.

همچنین تا لحظه انتشار این خبر، ۲۳۹ هزار و ۵۴۷ زائر، مدینه منوره را طی روزهای اخیر به مقصد مکه مکرمه به منظور انجام مقدمات لازم برای ادای مناسک حج ترک کرده اند.

با نزدیک شدن به ایام حج تمتع سال‌جاری، همچنان ورود حجاج از کشورهای مختلف جهان به عربستان سعودی از طریق فرودگاه‌های مدینه منوره و جده و حتی به شکل محدودتر، از برخی مرزهای زمینی ادامه دارد.

شایان ذکر است بر اساس شرایط تعیین شده از سوی عربستان سعودی، حج امسال به سبب جلوگیری از شیوع کرونا با ظرفیت حدود یک میلیون نفری انجام می پذیرد که این میزان کمتر از پنجاه درصد ظرفیت حجاج در سال های عادی است.

امسال ۳۹ هزار و ۶۰۰ نفر از ایران در موسم حج تمتع ۱۴۰۱ حضور خواهند داشت که بیشتر زائران تاکنون وارد عربستان شده اند و تعداد کمی از زائران باقیمانده کشورمان تا روز سیزدهم وارد این کشور می‌شوند.

کد خبر: 117462

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0