14 دی 1400 - 2:09 ب.ظ

در مسیر خودکفایی کشور؛

بی نیازی از واردات با تولیدِ انبوهِ تختال در فولاد مبارکه

عباس اکبری محمدی معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه گفت: متخصصان داخلی  در واحد ماشین ریخته‌گری شماره ۵ ناحیه فولادسازی شرکت فولاد مبارکه توانستند تختال با ضخامت ۳۰۰ میلی‌متر را تولید  کنند.

به گزارش عصر اصفهان ؛ اکبری محمدی با بیان اینکه در این کارخانه امکان تولید تختال در عرض ۹۰۰ تا ۲۰۲۵ نیز فراهم شده افزود: ماشین ریخته‌گری شماره ۵ ناحیه فولادسازی شرکت فولاد مبارکه، علاوه بر قابلیت تولید این محصول با این ضخامت، توانایی تامین تختال مورد نیاز برای تولید لوله‌های مخصوص انتقال نفت و گاز با قطر بالا را هم دارد.

قاسم خوشدل‌پور مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه نیز با بیان اینکه ورق تولیدشده از این تختال برای ساخت لوله‌های با قطر بالا استفاده خواهد شد، گفت: تختال با ضخامت ۳۰۰ میلی‌متر برای نخستین بار است که به صورت انبوه در فولاد مبارکه تولید می‌شود؛ این محصول در دی‌ماه ۱۳۹۹ نخستین بار به طور آزمایشی در این شرکت تولید شد.

خوشدل‌پور ادامه داد: لوله‌های قطور مورد نیاز در انتقال خطوط نفت و گاز که با ورق‌های نوردشده تختال با ضخامت ۳۰۰ میلی‌متری فولاد مبارکه تولید می‌شوند، کاملاً وارداتی بوده و حتی کشورهای خارجی حاضر به فروش پلیت این لوله به کشور ما نمی‌شدند.

وی گفت: با توجه به اینکه ایران کشوری نفت‌خیز است و طرح‌های نفتی زیادی در آن در حال اجراست، تولید این محصولِ خاص، ما را از واردات آن بی‌نیاز کرده و به همین دلیل، نقش بسزایی در خودکفایی کشور خواهد داشت.

203

کد خبر: 46954

منبع: خبرگزاری صدا وسیما

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0