27 مرداد 1400 - 9:00 ق.ظ

رئیس انجمن صنفی استخرداران استان اصفهان

بیکاری 5 هزار نیروی کار با تعطیلی استخرها

رئیس انجمن صنفی استخرداران استان اصفهان گفت: بدنبال شیوع کرونا بالغ بر 5 هزار نیروی کار در استخرها بیکار شدند که عده ای از آنها با درآمد حاصل از تاکسی های انترنتی زندگی میگذرانند و برخی دیگر شغلی ندارند.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، محمد طبیبی اظهار کرد: با شیوع کرونا، استخرها در حالی تعطیل شد که هیچ گونه حمایتی از آنها نمیشود، در صورتی که هزینه نگهداری یک استخر معمولی در ماه بالغ بر 20 تا30 میلیون تومان است که شامل برق، کلر، استخر، مواد ضدعفونی، گاز و آب میشود.
وی گفت: با وجودی که استخرداران زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان اصفهان است اما متاسفانه در این مدت علی رغم وعده های که در زمینه حمایت از این صنف داده شد، هیچ گونه حمایتی نشده است.
رئیس انجمن صنف استخرداران استان اصفهان خواستار رسیدگی به وضعیت استخرداران از سوی بازرسی کل استان اصفهان شد و اعلام کرد: از بازرسی استان میخواهیم به مشکل ورود نمایدکه آیا خدماتی که اداره کل ورزش و جوانان به استخرداران ارائه میکند مطابق با مشکلات و خسارات وارده هست یا خیر و با پیگیری از طریق استانداری درخواست میشود که باورود جدی بررسی نمایند که چه بلایی سر استخرها در دو سال گذشته آمده است.
وی با بیان اینکه تعطیلی استخرها در حالی است که قهوه خانه‌ها باز است، افزود: صدها میلیارد تومان برای ساخت یک استخر و نگهداری آن هزینه شده و این در حالی است که در 18 ماه دوران کرونا نه کسی زیر بار خرید استخر میرود نه امکان تبدیل آن به کاربری دیگر است که سرمایه‌گذار بتواند جبران خسارت کند و تنها با حمایت و کمک‌های دولت میتوانند سرپا بمانند.
طبیبی گفت: در این مدت اگرچه شاهد تخصیص بسته‌های حمایتی از سوی خیریه شهید حاج قاسم سلیمانی ( سپاه صاحب الزمان ) بودیم اما، خواستار رایگان شدن هزینه آب، برق و گاز وتامین اجتماعی پرسنل استخرها در این مدت هستیم و پس از رونق کار، استخرداران بدهی خود را پرداخت خواهند کرد.
رئیس انجمن صنفی استخرداران استان اصفهان در ارتباط با تخصیص وام از سوی دولت گفت: وام 15 میلیونی با کارمزد 16 درصد به استخرداران اختصاص یافت که بخاطر سختگیریهای بانکها و همچنین عدم توان در بازپرداخت تعداد اندکی دریافت کردند که متاسفانه اقساط آن باید پس ازدوماه بازپرداخت شود. یعنی درهنگام تعطیلی استخرها باید اقساط پرداخت شود. درغیراینصورت جریمه می شوند.
طبیبی اعلام کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان هر بار وعده کمک فولاد مبارکه و ذوب آهن را به استخرداران داد اما همچنان هیچ خبری نیست.
وی با بیان اینکه 120 استخر در استان اصفهان داریم که از این تعداد 35 استخر خصوصی است، اضافه کرد: با توجه به ضوابط، استخر بر خلاف اصناف دیکر است. اولا، اینگونه نیست هروقت بخواهند تعطیل شود و هروقت که گفتند شروع بکار کنند. دوما، اگر یکماه و یاشش ماه یابیشتر تعطیل باشد هیچگونه تورمی به ان تعلق نمی گیرد. ضمن اینکه استهلاک چندین برابری خواهد داشت.
رئیس انجمن صنفی استخرداران استان اصفهان از افزایش نرخ استهلاک در این دوران خبر داد و افزود: قیمت ساده تریت سیم پیچی یک موتور برای استخر از 500 هزار تومان به سه میلیون تومان رسیده و قیمت یک فیلتر از 50 میلیون به 150 میلیون تومان افزایش یافته است .
وی به سخت‌گیری‌هایی که در عرصه صدور و تمدید پروانه وجود دارد، اشاره کرد و گفت: با وجودی که بیش از چهار دهه در این عرصه کار میکنم اما وقتی برای پروانه جدید میروم، بدنم میلرزد. طبیبی افزود: استخرهای استان اصفهان یتیم مانده و متاسفانه احدی به اینکه بازبودن و حمایت جدی از استخرها به معنای سلامتی جامعه است، توجهی ندارد و متاسفانه با این شرایط و عدم حمایت دستگاههای مسئول، بخش خصوصی هیچگونه دلگرمی وعلاقه ای به سرمایه گذاری در این زمینه را نخواهد داشت.

کد خبر: 29512

منبع: روابط عمومی انجمن استخرداران

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0