13 اردیبهشت 1402 - 8:12 ق.ظ

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان اصفهان:

بیکاری بیشتر افراد ارادی است

احمدرضا معینی، رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان اصفهان گفت: ریشه تورم در دستمزد کارگران نیست و باید در جای دیگری جست‌وجو شود. بیکاری بیشتر افراد امروز ارادی است که در کمبود حقوق و دستمزد ریشه دارد.

بیکاری بیشتر افراد ارادی است

معینی افزود: آنچه امروز جامعه کار و کارگری کشور را تحت تأثیر قرار داده، امنیت شغلی و معیشت است. درحالی که درصدی از حقوق کارگران بابت خدمات درمانی به سازمان تأمین اجتماعی می‌شود، خدمات این سازمان بسیار کم بوده و پاسخگوی نیاز کارگران نیست. هر یک از بیمارستان‌های تأمین اجتماعی استان اصفهان امروز روزانه سه هزار نفر پذیرش دارد که نمی‌تواند به امور همه آنها رسیدگی کند.

وی با بیان اینکه جامعه کارگری خواستار حذف شرکت‌های پیمانی نیروی انسانی است، اضافه کرد: در سال گذشته با وجود افزایش بیش از ۵۰ درصدی حقوق کارگران نه تنها ریزش تعداد کارگران نداشتیم، بلکه جذب نیروی کار افزایش داشت و این موضوع ارتباطی با افزایش تورم نداشت.

  • با حقوق کمتر از تورم برای کارگران موافق نیستیم

رضا چینی، نماینده کارفرمایان استان اصفهان گفت: ایده‌پردازی کارگران برای ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از تورم بهترین راهکار است.

چینی افزود: به عنوان نماینده کارفرمایان با حقوق کمتر از تورم برای کارگران  موافق نیستیم، حتی پیشنهاد شد حقوق کارگران در هر ماه بنابر تورم تعیین شود و همچنان پیگیر این موضوع هستیم.

کد خبر: 133093

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0