10 خرداد 1401 - 9:01 ق.ظ

بیشترین دلایل مراجعه دانشجویان به مراکز مشاوره دانشگاه‌ها مشخص شد

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: مشکلات ارتباطی و خانوادگی، اضطراب و افسردگی و مشکلات تحصیلی بالاترین آمار مراجعه دانشجویان به مراکز مشاوره دانشگاه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

هاشم داداش‌پور رئیس سازمان امور دانشجویان کشور در نشست رؤسای دانشگاه‌ها که در دانشگاه تبریز در حال برگزاری است، اظهار داشت: در سازمان امور دانشجویان از درمانگری به سوی پیشگیری در حال حرکتیم. به جای اینکه منتظر دانشجو در مراکز پیشگیری بمانیم خودمان سراغ دانشجوها می‌رویم.

وی افزود: در سال 90 حدود 60 هزار و 490 نفر به مراکز مشاوره مراجعه کردند که این آمار در سال 98 به 91 هزار و نفر رسیده است یعنی آماری حدود 4.5 درصد کل دانشجویان کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: در سال 95 مشکلات ارتباطی و خانوادگی 37 درصد مراجعه دانشجویان را به خود اختصاص داده بود این آمار در سال 99 به 23 درصد رسیده است. این در حالی است که در سال 99 مشکلات تحصیلی دانشجویان بیشترین آمار مراجعان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در سال 95 حدود 99 درصد مراجعان دانشجویی به مراکز مشاوره به دلیل اضطراب بود، گفت: مشکلات ارتباطی و خانوادگی، اضطراب و افسردگی و مشکلات تحصیلی بالاترین آمار مراجعه دانشجویان به مراکز مشاوره دانشگاه‌ها را به خود اختصاص داده است.

داداش‌پور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در سال 80 حدود 90 درصد دانشجویان ما در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کردند، گفت: الان 40 درصد دانشجویان ما در تحصیلات تکمیلی تحصیل می‌کنند. کسانیکه در دانشگاه باقی می‌مانند افزایش یافته‌اند. دانشگاه‌ها دیگر در حال اجرای نقش خانواده هستند و برهمین اساس باید تدبیر ویژه‌ای در نظر گرفت.

وی با اشاره به افزایش آمار دانشجویان خارجی از سال 99 خاطرنشان کرد: بیشترین آمار دانشجویان خارجی مختص کشور افغانستان و سپس کشور عراق است. باید از این ظرفیت استفاده کرد. هرچند که به نظر می‌رسد باید در جذب دانشجوی خارجی تدابیر ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

کد خبر: 116009

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0