9 شهریور 1400 - 2:00 ب.ظ

بومی سازی 144 هزار قطعه تاکنون در شرکت فولاد مبارکه

عباس اکبری محمدی معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه از تامین۵ درصد تولید ناخالص ملی در بخش صنعت توسط این شرکت خبر داد و گفت: شرکت فولاد مبارکه همیشه پشتیبان تولید و برطرف کننده موانع در صنعت کشور بوده است.

به گزارش عصراصفهان، اکبری محمدی از کاهش وابستگی شرکت فولاد مبارکه به واردات اشاره کرد و افزود: این مهم از سال‌های گذشته با داشتن برنامه و توسعه بومی سازی میسر شد و در حال حاضر بیش از ۱۴۴ هزار قطعه در این شرکت بومی‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون شرکت فولاد مبارکه تجربه ۳ بار تحریم شدن را از سر گذرانده است، افزود: با حمایت الهی و تکیه‌بر توان و دانش داخلی توانست از این بحران‌ها رهایی یابد.

  • توسعه محصولات جدید در فولاد مبارکه

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه بیان داشت: در حال حاضر تمرکز این شرکت بر تولید محصولاتی است که به نیاز صنایع داخلی کشور پاسخ دهد. در ابتدای راه‌اندازی تعداد گریدهایی که فولاد مبارکه در زمینه تختال تولید می‌کرد نزدیک به ۱۳۰ گرید بوده که این تعداد در حال حاضر به بیش از ۳۵۰ گرید مختلف رسیده است.

اکبری محمدی از توسعه محصولات جدید در این شرکت خبر داد و اظهار داشت: فولاد مبارکه در زمینه تولید ورق‌های سرد و گرم نوردشده از ۱۳۰ گرید مختلف در حال حاضر به بیش از ۵۳۰ گرید رسیده است.

  • تأمین نیازمندی‌های داخلی اولویت فولاد مبارکه

وی از نیروی انسانی به عنوان مهم‌ترین عامل موفقیت شرکت‌ها در تحقق اهداف و رسیدن به این رکوردها یاد کرد و ادامه داد: در تولید همواره اولویت ما تأمین بازار داخل و نیازمندی‌های صنایع داخلی بوده است به همین منظور تولید محصولات ویژه برای پاسخگویی به بازار داخل و در پی آن صادرات و حضور در بازارهای خارجی در برنامه تولید ما قرار دارد. این امر علاوه بر ارزآوری باعث ارتقای جایگاه فولاد مبارکه در بازار بین‌المللی می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه افزود: در سال 1400 برنامه مدونی برای تولید محصولات صادراتی داریم که امیدواریم با همکاری دولت جدید و سایر ارگان‌های مربوطه محقق شود.

 

204

کد خبر: 32838

منبع: عصراصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0