16 اسفند 1400 - 8:13 ق.ظ

اولین تولید دستگاه لیزر پزشکی اصفهان در راه است

بومی سازی ومهندسی معکوس با کارآفرینان لیزر پزشکی

خدمات تخصصی و زیبایی نزدیک به اعیاد به خصوص ایام پایان سال و عید نوروز با افزایش تقاضا در میان مردم، شدت می‌گیرد؛ خدماتی که با تبلیغات پر زرق و برق ، مشتری های خوبی دارد و به توصیه متولیان نظام سلامت کشور باید تحت نظر پزشکان فوق تخصص انجام شود؛ اما به دلیل هزینه و زمان‌بر بودن این خدمات، برخی از پزشکان غیرمتخصص یا به اصطلاح پزشکان عمومی و حتی آرایشگران به این حرفه وارد می شوند و برای کسب درآمد بیشتر به منظور فعالیت های تخصصی قدم برمی دارند.

به گزارش عصر اصفهان، از نظر معاونت درمان وزارت بهداشت ،تنها آن دسته از پزشکانی که دوره‌های ۴ ساله وزارت بهداشت را گذرانده باشند، می‌توانند خدماتی از قبیل تزریق ژل، بوتاکس، فیلر و لیزر درمانی را ارائه دهند.
در این زمینه گفت وگویی داشتیم با سعید ریحانی مدیر عامل شرکت آریا لیزر پاسارگاد و سامان اکبرزاده مدیر مارکتینگ این شرکت با موضوع چالش های پزشکی زیبایی، بومی سازی و جدیدترین دستگاه غیرجراحی لیفت و جوان سازی دراصفهان ، که به بررسی آن می پردازیم.
ریحانی در رابطه با فروش یا اجاره دستگاه ها به غیر متخصصان می گوید؛ متأسفانه در حرفه ما نیزاینطور فعالیت های غیر اخلاقی صورت می پذیرد ، ولی شرکت آریا لیزر ، جزء معدود شرکت هایی است که موفق به دریافت مجوز فروش و اجاره دستگاه های لیزر از معاونت درمان علوم پزشکی استان اصفهان شده است و معاونت درمان نیز بعد از چند سال برای اولین بار در کشور ، بعد از بررسی و فیلترکردن شرکت های متعدد ، مجوز شرکت آریا لیزر پاسارگاد را صادر نمود ه است.
وی با بیان اینکه از ابتدای تأسیس شرکت (سال88) به فکر کارآفرینی بودیم ، ادامه می دهد؛ در این مدت حدود50 نفر بکارگیری شدند و مشغول کار هستند ودرصدد گسترش کار و افزایش نیرو هستیم و در آینده نزدیک اولین تولید محصول شرکت به بازار عرضه می شود و در این چند سال گذشته یک سیستم تحقیق ، توسعه و درمان پیاده سازی کردیم که هرموقع دستگاهی را که می خواهیم به بازار ارائه دهیم ، 6ماه تا یکسال توسط محققان و مشاوران آزمایش و بعد از تأیید خریداری و سرویس داده می شود.
مدیر عامل شرکت آریا لیزر پاسارگاد اولین مرکزتخصصی لیزر اندولیفت دراصفهان می گوید: در اولین اقدام ، دو ایزو به جهت مدیریت کیفی و مشتری مداری دریافت کردیم و ادعا داریم تنها شرکتی که یکبارهم رنگ مراکز غیر مجاز را ندیده ، این شرکت است و تمام مدت، سرویس دهنده داخل مطب ، حتماً با حضور پزشک انجام می شود.
ریحانی معتقد است با ورود دستگاه اندولیفت که محصول ایتالیا و برند آن نیز در وزارت بهداشت ثبت شده است، انقلابی در حوزه جوان سازی پوست با بالاترین و بهترین لیفت به اصفهان آمده است و رنگ آن طلایی ، فیبر لیزری یکبار مصرف ) (endoliftو همچنین در پشت دستگاه حک پلاک مخصوص( eufoton) است که این فقط مخصوص برند ایتالیاست و نسبت به موارد مشابه غیر رسمی(بدون مجوز) قابل تشخیص است.
وی نگرانی خود را از مصرف کنندگانی که ممکن است عوارض جبران ناپذیری را در مراکز غیر مجاز متحمل شوند ، اینطور ابراز می کند که به تازگی دیده شده عده ای به دلیل محبوبیت و معروفیت اندولیفت ، دستگاه ها و روش های دیگری را اندولیفت معرفی کرده و از خوش نامی و اعتبار این دستگاه سوء استفاده می کنند ، در صورتی که اندولیفت برند ثبت شده جهانی توسط کمپانی یوفوتون ایتالیا است و دارای گواهی FDA آمریکا ، CE اتحادیه اروپا ودارای مجوز وزارت بهداشت واداره کل تجهیزات پزشکی ایران است که تحت نمایندگی انحصاری شرکت شفا الکترو پژواک در ایران وارد و عرضه می شود.
ریحانی اهداف شرکت را اینطور بیان می کند و می گوید: با بومی سازی ، مهندسی معکوس و الگو های موفق کارآفرینی ، تحقق و توسعه دانش محور ، معرفی تکنولوژی های مدرن دنیا با بهره مندکردن پزشکان و ارائه خدمات فروش واجاره دستگاه های پزشکی با برند های معتبراز کشورهای آمریکا ، فرانسه ، آلمان ، کره جنوبی وایتالیا در مسیر سلامت و حفظ بهداشت جامعه گام خواهیم برداشت.
سامان اکبرزاده مدیر مارکتینگ شرکت آریا لیزر پاسارگاد نیز در رابطه با مفهموم زیبایی می گوید: از نگاه های مختلف زیبایی لذتی است که هم جلوه درونی و هم بیرونی با مفهوم انتزاعی دارد و تنها معلول زیبایی بطور غریضی مراعات هندسی نیست.
وی معنای آرایش و پیرایش را اینطور بیان می کند و می گوید که آرایش به معنای افزودن است ودر اصل در برابر واژه پیرایش قرار می گیرد که به معنای کم کردن است و دوست داشتن این زیبایی برای پوشش نقص ها ، اعتماد به نفس و جلوه گاه احساس وحال درونی انسان ها است.
اکبرزاده معتقد است پزشکان متخصص فقط در مطب ها ، درمانگاه ها ، کلینیک ها و مراکز جراحی صلاحیت تغییر زیبایی افراد را باید بعهده داشته باشند و زیبایی پزشکی به درمان ، ترمیم ها ، تغییرات و همچنین افزودن ها و اصلاح زیبایی کمک شایانی خواهد کرد.

کد خبر: 78362

نویسنده: ناصر بهروان

منبع: روزنامه عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0