19 اردیبهشت 1401 - 1:17 ب.ظ

شهردار مبارکه :

بودجه شهرداری برمبنای محله محور تنظیم شده است

محمد مهدی احمدی شهردار شهر مبارکه گفت: اصلی ترین فعالیت شهرداری حمل ونقل وترافیک است که تأمین اعتبار خوبی برای آن در نظرگرفته شده و امسال پروژه احداث تقاطع وحدت به بهره برداری می رسد.

به گزارش عصر اصفهان، وی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: یکی از مطالبات مردم ، توسعه شهرک صنعتی خیام است که نزدیک به 30 سال از آماده سازی آن می گذرد و هنوز افتتاح نشده و امیدواریم با تأمین اعتبار زیر ساختی که برای آن در نظر گرفته شده در یک بازده 4 ماهه مشکل این شهرک حل شود.
احمدی با بیان اینکه بودجه سال جاری شهرداری 170 میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش داشته و بودجه برمبنای محله محور تنظیم شده است، افزود: توجه به بافت شهر و محله‌محوری در بودجه سال 1401 شهرداری مورد توجه جدی قرار گرفته و سهم محلات مختلف مشخص شده است.
*اختصاص80 میلیارد تومان از محل عوارض آلایندگی و ارزش افزوده
شهردار مبارکه به 6 مأموریت شهرداری بر اساس بودجه‌های عمرانی و جاری اشاره کرد و افزود: برنامه‌های 6 گانه شهرداری در حوزه کالبدی و شهرسازی با 15 میلیارد تومان، در حوزه محیط زیست و خدمات شهری با 35 میلیارد تومان، ایمنی و مدیریت بحران با 3 میلیارد تومان، حمل و نقل 44 میلیارد تومان، خدمات مدیریتی 57 میلیارد تومان و امور فرهنگی و ورزشی 3 میلیارد تومان برای امسال تدوین شده است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته 80 میلیارد تومان از محل عوارض آلایندگی و ارزش افزوده به شهرداری اختصاص داده شد، افزود: در حوزه حمل و نقل و ترافیک نیز اعتبار خوبی کسب شد و برای احداث بلوار شهید بابایی و تقاطع غیر همسطح با بودجه 60 میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت.
*90 میلیارد تومان بدهی شهرداری
احمدی به بدهی شهرداری در دوره گذشته اشاره کرد و ادامه داد : در مدت شش ماهی که شهرداری را تحویل گرفتم حدود 90 میلیارد تومان بدهی داشت که البته با توجه به اینکه همه شهرداری‌ها پروژه‌های باز در دستور کار دارند و شهرداران جدید نیز ادامه دهنده آن پروژه‌ها هستند، به دوره قبل ایرادی نمی توان گرفت.
شهردار مبارکه با بیان اینکه ارزان اداره کردن شهرها یکی از سرفصل‌های درآمد پایدار است، ادامه داد: هر شهرداری و مجموعه‌ای برای رسیدن به اهداف خود نیازمند برنامه است. برنامه راهبردی و استراتژیک تا1405 برمبنای حرکت و اقدامات تیم اجرایی شهرداری بوده و برای دستیابی به این اهداف و اجرایی شدن برنامه‌ها، منابع مالی تأمین شده است.
* اولویت با پروژه‌های نیمه‌تمام است
وی به پروژه های جدید و نیمه‌کاره شهرداری اشاره کرد و افزود : تکمیل 25 پروژه در دستور کار قرار دارد و اولویت با اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام و رها شده است و پروژه جدیدی کلنگ‌زنی نخواهد شد.
احمدی به ناوگان فرسوده اتوبوسرانی مبارکه اشاره کرد و افزود: هم اکنون از 40 دستگاه اتوبوس شهری 18 دستگاه فعال است و بیشتر ناوگان اتوبوسرانی خارج از سرویس است که در این زمینه برنامه ریزی شده تا در سال جاری 10 دستگاه را تعمیر و بازسازی شود.
شهردار مبارکه در پایان این نشست از اختصاص زمین برای احداث مجتمع فرهنگی، مطبوعاتی در شهر مبارکه ، برای اهالی رسانه خبرداد .
*سرانه فضای سبز بالاتر از استاندارد است
در ادامه این نشست محمد ایرانپور ریاست شورای اسلامی شهر مبارکه با بیان اینکه سرانه فضای سبز بالاتر از استاندارد است ، گفت: در چند سال گذشته به دلیل خشکسالی برای نگهداری فضای سبز با مشکل مواجه شدیم.
وی درباره استفاده از آب های خاکستری برای فضای سبز شهری گفت: شرکت فولاد مبارکه در یک تفاهمنامه ای به مدت سی سال کامل پساب فاضلاب شهری مبارکه را خریداری کرده و هنوز ریالی نیز پرداخت نکرده است که با این وجود شهرداری امکان استفاده از پساب در فضای سبز را ندارد و با اجاره چاه‌های کشاورزی فضای سبز را آبیاری می‌کند.
ایرانپور با بیان اینکه شهرداری‌های شهرستان مبارکه در سال های اخیر با محدودیت مالی مواجه بودند، ادامه داد: پرداخت حقوق پرسنل شهرداری مبارکه اولویت شورای اسلامی است زیرا اگر حق و حقوق آنان به موقع پرداخت نشود انگیزه خدمت رسانی کم خواهد شد.

کد خبر: 115361

نویسنده: ناصر بهروان

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0