9 شهریور 1399 - 9:07 ق.ظ

به برجام پایبندیم

یک سخنگوی اتحادیه اروپا مدعی شد این اتحادیه به اجرای توافق هسته‌ای با ایران پایبند خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از فارس، «پیتر استانو»، در مصاحبه با پایگاه «New Europe» گفت که برجام از جمله بخش‌های کلیدی معماری منع اشاعه هسته‌‌ای در جهان است.

او گفت: «توافق هسته‌ای ایران که به اتفاق آرا به تأیید شورای امنیت رسیده جزو عناصر کلیدی معماری منع اشاعه هسته‌ای در جهان است و به امنیت منطقه، اروپا و فراسوی آن کمک می‌کند.»

وی اضافه کرد: «اتحادیه اروپا در راستای احترام به قوانین بین‌المللی و حفظ ایمنی بین‌المللی به اجرای برجام متعهد باقی می‌ماند.»

دولت آمریکا بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفته و به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز علیه ایران، از جمله ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورده است.

ترامپ وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که بیش از ۲ سال از این وعده می‌گذرد دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل ترامپ به خصوص در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.

کد 300

کد خبر: 39559

منبع: فارس

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0