18 مهر 1399 - 4:39 ب.ظ

پلوسی:

به‌دنبال اتخاذ اقداماتی قانونی برای کنار گذاشتن ترامپ از قدرت تا زمان بهبودی او هستیم

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت قرار است استفاده از بند 25 قانون اساسی برای برکناری موقت رئیس جمهور این کشور به خاطر ابتلا به ویروس کرونا را به بحث بگذارد.

 

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «فاکس نیوز»، پلوسی در جمع خبرنگاران گفت، به‌دنبال اتخاذ اقداماتی قانونی برای کنار گذاشتن ترامپ از قدرت تا زمان بهبودی وی خواهد بود.

رئیس مجلس نمایندگان به خبرنگاران گفت: «فردا، فردا به اینجا بیایید. قرار است درباره بند ۲۵ [قانون اساسی] بحث داشته باشیم».

پلوسی گفت: «فکر می‌کنم جامعه باید از شرایط سلامتی رئیس جمهور مطلع باشد. یک سوال که او از پاسخ به آن سر باز زده این است که آخرین بار چه زمانی نتیجه تست او منفی بوده؟»

طبق بند ۲۵ قانون اساسی آمریکا درصورتی که رئیس جمهور «قادر به واگذار کردن قدرت و مسئولیت‌های دفتر خود نباشد» معاون وی می‌تواند جایگزین او شود.

شرط استفاده از این بند از قانون اساسی آمریکا این است که معاون رئیس جمهور یا اکثریت وزرای اجرایی یا دیگر نهادهای آمریکا از جمله کنگره، گواهی ناتوانی رئیس جمهور را به رئیس مجلس نمایندگان تحویل دهند.

این بند از قانون اساسی به کنگره اجازه می‌دهد قانونی را تصویب کند که منتج به تشکیل یک هیأت برای امضای اعلامیه مربوط به انتقال قدرت می‌شود و پلوسی ممکن است بتواند رضایت جمهوری‌خواهان سنا را نیز در این جهت جلب کند اما بعید به نظر می‌رسد نهایتاً «مایک پنس» معاون ترامپ به امضای آن راضی شود.

کد 300

کد خبر: 37904

منبع: فاکس نیوز

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0