11 مرداد 1400 - 5:20 ب.ظ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان

بهره برداری 30 کیلومتر دیگر از آزادراه شرق اصفهان در سال 1401

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: 30 کیلومتر از پروژه آزادراه شرق اصفهان با سرعت مطلوب در حال ساخت است و در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه مراسم افتتاح 8 کیلومتر از بخش پایانی آزادراه شرق اصفهان که با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام پذیرفت، اظهار کرد: این بخش از پروژه حدفاصل فرودگاه تا جاده نایین (مشرف به باغ رضوان اصفهان) است.

وی افزود: هزینه اجرای این فاز از پروژه موسوم به بخش پایانی آزادراه شهید سردار حجازی به همراه اتصال جاده اصفهان-نایین در کریدور شرقی-غربی کشور به آزادراه شرق اصفهان، بالغ بر یکهزار و 520 میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: تکمیل این بخش از پروژه به همراه احداث دو پل بزرگ فولادی، یک پل بزرگ بتنی و اتصال کریدور شرقی–غربی به کریدور شمالی جنوبی کشور بوده است.

وی اضافه کرد: این پلها شامل پل فرودگاه با دهانه 76 متر، پل بتنی قهجاورستان با دهانه 28 متر و پل نایین با دهانه 76 متر است.

قاری‌قرآن با بیان اینکه فاز اول آزادراه شرق اصفهان به طول 63 کیلومتر سال 1399 مورد بهره‌برداری قرار گرفت عنوان کرد: اعتبار هزینه شده برای این میزان از پروژه 11 هزار و 950 میلیارد ریال بوده است.

وی اضافه کرد: ادامه مسیر حدود 30 کیلومتر تا شهر بهارستان در حال ساخت و تکمیل است که به لطف خدا در سال آینده و در دولت بعدی افتتاح می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: ادامه فاز نهایی این پروژه تا اتصال به آزادراه شیراز حدود 100 کیلومتر بوده که در حال انجام فراخوان برای انتخاب پیمانکار هستیم. همچنین در صورت تامین به موقع اعتبارات و انتخاب سرمایه‌گذار مناسب این میزان از پروژه حدود دو سال آینده تکمیل می‌شود.

وی بیان کرد: برای تکمیل این 130 کیلومتر، اعتباری بالغ بر 20 هزار میلیارد ریال نیاز است.

قاری‌قرآن مهمترین اهداف و مزایای این پروژه را تکمیل بخش مهمی از حلقه مفقوده کریدور آزادراهی شمال- جنوب کشور و تسهیل در حمل و نقل بار و مسافر استان‏های شمالی کشور به استان‌های اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و كهكيلويه و بوير احمد بیان کرد.

وی گفت: از دیگر مزایای این پروژه افزایش بهره‏ وری آزاد راه اصفهان ـ نطنز ـ کاشان و اتصال کریدور شرقی–غربی کشور به کریدور آزادراهی شمالی–جنوبی است.

کد خبر: 28107

منبع: اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0