28 مرداد 1399 - 7:43 ب.ظ

استاندار خبر داد

بهره برداری از ۱۸۸۴ پروژه در اصفهان طی هفته دولت

 استاندار اصفهان گفت: در هفته دولت ۱۸۸۴ پروژه با اعتبار ۳ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از ایسنا، عباس رضایی، امروز (سه شنبه-۲۸ مرداد) در نشست خبری به مناسبت هفته دولت که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: در هفته دولت تعدادی پروژه های ملی و استانی و  تعدادی پروژه های بخش خصوصی افتتاح می شود. جمع اعتبار هزینه شده امسال برای ۱۸۸۴ پروژه، ۳ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان است که ۴۷۷ پروژه مربوط به شرکت مخابرات و شرکت ارتباطات سیار است. تعدادی از پروژه ها نیز با اعتبار ۵۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در قالب ۱۳۳ پروژه به بهره برداری می رسد.

وی افزود: افتتاح پروژه ها نسبت به سال گذشته از نظر اعتبار هزینه شده ۱۷ درصد افزایش داشته و این در حالی است که با تحریم و مشکل کرونا روبرو بوده ایم، اما از نظر تعداد ۸.۶ درصد افزایش داریم. آمار پروژه های آغاز عملیات عمرانی ۱۴۲۵ درصد افزایش داشته است و از نظر تعداد پروژه ۱۳۷ درصد در این بخش افزایش داریم.

رضایی گفت: پروژه شاخصی که در هفته دولت افتتاح می شود آزادراه کنار گذر شرق اصفهان است که ۶۶ کیلومتر به راه ها اضافه می شود و ۸ هزارمیلیارد ریال برای آن هزینه شده و ۵۰ نفر اشتغال زایی دارد. همچنین در پروژه آفتاب مربوط به شهرداری ۴۹۰۰ متر مربع پل سازی شده که ۱۵۲ متر مربع راه سازی و ۷۸ هزار متر مربع فضای سبز با اعتباری بالغ بر ۱۰۵ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: توسعه پاکت های روکش دار توسط سازمان صنعت و معدن در مبارکه افتاح می شود که ۵۵ نفر اشتغالزایی می کند. گلخانه امین در شهرضا با ۲۰۰ هزار متر مربع با اعتبار ۶۱ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد و برای ۲۰۰ نفر شغل ایجاد می کند.

رضایی ادامه داد: خوشبختانه سفرهای استانی زیادی را ترتیب دادیم و به خوانسار، سمیرم و چادگان و… رفتیم و در این سفرها در خدمت ۷۶۸ نفر از هم استانی ها بودیم که ۹۵ درصد از مشکلات آنان رفع شد. همچنین مدیران استان روزهای دوشنبه ملزم شدند از ساعت ۹ تا ۱۲ ملاقات مردمی بدون وقت قبلی داشته باشند که به خوبی این امر مهم محقق شد.

وی گفت: از دستاوردهای یک سال گذشته هماهنگی و همدلی خوب در سطح استان و برای تمام گروه ها داشتیم که مثالش را تشکیل شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی می دانم. ۱۳ جلسه سال قبل در این شورا برگزار شد و امسال ۵ جلسه داشته ایم که در مجموع ۳۱۵ مصوبه داشتیم که ۲۶۴ مصوبه استانی و ۵۱ مصوبه ملی بوده است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ۳۷۹۵ نفر ساعت کار کارشناسی برای ۳۱۵ مصوبه انجام شده و شورای گفتگوی استان اصفهان در گروه اول استان ها بوده است. در این شورا مرتب با وزرا و مسئولان مربوط جلسه داشته ایم که ۸ طرح جامع سلامت به تصویب رسید و تصویب بسته های حمایتی از فعالان اقتصادی را نیز داشته ایم.

رضایی افزود: شعبه اختصاصی شورای حل اختلاف در دادگستری کل استان اصفهان با همکاری اتاق بازرگانی تشکیل و اختلافات فعالان اقتصادی با بانک ها به خوبی بررسی شد. همین هفته نیز ستاد احیای ویژه گردشگری استان اصفهان به همت اتاق بازرگانی استان تشکیل شد. همچنین در ستاد تسهیل ۱۳۰۸ مصوبه داشته ایم که ۵۲ مصوبه اجرایی شده که تا آخر سال این روند ادامه می یابد.

وی اظهار کرد: میزان بارش ها از اول سال آبی ۱۱۷۶ میلیمتر بوده است که در همین موقع در سال گذشته ۲۱۲۴ میلیمتر بارش داشته ایم. میانگین بلند مدت بارش ۱۳۵۵ میلیمتر است که نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد و نسبت به بلند مدت ۱۳ درصد کاهش بارش داشته ایم. در مصرف آب باید به عنوان یک اصل لازم صرفه جویی کنیم.

استاندار اصفهان افزود: متاسفانه ورودی سد زاینده رود ۱۵ متر مکعب برثانیه، اما خروجی ۸۳ متر مکعب بر ثانیه است. هم اکنون حجم آب در پشتِ سد زاینده تنها ۳۵۵ میلیون متر مکعب است که پارسال در این زمان حجم آب ۷۰۵ میلیون متر مکعب بود. کشاورزان درخواست آب بهاره به جای آب پاییزه داشتند که به احترام آنان موضوع در وزارت نیرو مطرح شد که به طور مشروط موافقت شد، اما هر زمانی میزان پشت آب سد به ۲۰۰ میلیون متر مکعب برسد آب بهاره را قطع می کنیم.

وی گفت: برای کشت پاییزه ۲۴۰ میلیون مترمکعب داریم و در مجموع تا امروز بیش از ۸۲۶ میلیون متر مکعب آب تحویل کشاورزان داده ایم و باید توزیع عادلانه آب را باید در تمام نقاط استان داشته باشیم.

رضایی ادامه داد: ۴۴ جلسه ستاد کرونا با ۶۵۷ مصوبه داشته ایم و اکثر پیشنهادهای ما در ستاد ملی مانند نحوه برگزاری کنکور و چگونگی حضور کارمندان در ساعات اداری مورد قبول قرار گرفت. در ۱۵ شهریور بازگشایی مدارس را خواهیم داشت که جزئیات این موضوع در شورای آموزش و پرورش مطرح خواهد شد. بهداشت و ایمنی دانش آموزان بسیار مهم است و پیش بینی برای وضعیت قرمز و نارنجی نیز کرده ایم. الزاماتی برای بازگشایی مدارس مانند طرح سنجش سلامت برای نوآموزان داریم.

استاندار اصفهان گفت: ۱۰ هزار تخت بیمارستانی طبق گفته رییس جمهور به بیمارستان های کشور اضافه می شود. یک دستگاه سی تی اسکن ۶ میلیارد تومان قیمت دارد و در استان ۸۰۰ تخت “آی سی یو” داریم. ۱۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به استان پیش بینی کردیم و ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد مقابله با گران فروشی به خوبی بر امور نظارت دارند و در ایام کرونا چند واحد متخلف پلمب شدند.

وی گفت: طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان در شرایط کرونا و تحریم های ناجوانمردانه، اجرایی و در دولت یازدهم محقق شد. باید این دستاوردهای بزرگ دیده شود و منصفانه در این خصوص قضاوت کنیم.

رضایی خاطرنشان کرد: پروتکل های بهداشتی در محرم باید رعایت تا عزاداری امسال بر اساس نظرات علما و زعمای حوزه خالصانه و در شان سرور و سالار شهیدان برگزار شود.

همچنین حجت الله غلامی- معاون عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه در طول سال هر هفته افتتاح پروژه داریم و پروژه های هفته دولت از این مقوله جدا است، گفت: سر جمع اعتبارات عمرانیِ امسال ۱۷۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش های مختلف است، اما با پیگیری های استاندار ۱۵۰۰ میلیارد تومان به بودجه عمرانی اضافه شد و سرجمع اعتبارات پروژه های عمرانی تا خرداد سال ۱۴۰۰، ۳۲۸۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: اعتبارات نهادهای عمومی مانند شهرداری ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد. ۱۰۸ شهرداری در استان داریم و بودجه سالانه شهرداری ها ۸ هزار میلیارد تومان است که ۷۰ درصد این اعتبار در بخش عمرانی هزینه می شود. ارزش افزوده این اعتبارات ۱۳۰۰ میلیارد تومان است و هم اکنون برای قطار حومه تلاش می کنیم اعتبار قابل توجهی اخذ کنیم.

معاون عمرانی استاندار اصفهان افزود: در بخش مدیریت بحران برای خسارت سیل، ۵۱۱ میلیارد تومان هزینه کردیم. در بخش مسکن ملی در استان اصفهان بیش از ۷۰ هزار واحد اختصاص یافت که ۶۸۳۸۶ نفر ثبت نام کردند که ۳۶ هزار نفر واجد شرایط نبوده اند.

غلامی گفت: برای طرح بزرگ آبی سامانه دوم و شبکه آبرسانی به ۱۴ شهرستان با پیگیری های انجام شده توانستیم مصوبه ماده ۲۳ را برای این طرح بگیریم که اولین قدم برای گرفتن اعتبارات برای این پروژه بود که حالت پدافندی برای آب شرب استان دارد. اعتبار مورد نیاز طرح طبق اعتبارات استانی و ملی نهایی شده و کار توسط ۳ پیمانکار در حال انجام است که امیدوار هستیم فاز اول شبکه تا پایان سال به بهره برداری برسد که در این صورت ۲ متر مکعب بر ثانیه آب به جمع ۱۱.۵ متر مکعبی آب شرب اصفهان اضافه می شود.

ایوب درویشی – دبیر ستاد استانی مبارزه با کرونا گفت: از ابتدای شیوع کرونا و تشکیل ستاد مدیریت در استان اقدامات وسیعی صورت گرفت. یکی از جهت گیری های اصلی توجه به مصوبات ستاد ملی و بومی کردن مصوبات این ستاد بود. استفاده عظیم از ظرفیت خیران و حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده را در دستور کار داشتیم. در خصوص محرم چند جلسه ستاد استانی داشتیم و با توجه به اینکه مردم استان ارادتمند ائمه اطهار(ع) هستند تصمیماتی اتخاذ شده است و هر گروهی که می خواهد مراسم برگزار کند باید مجوز بگیرد.

وی افزود: مراسم باید در مکان روباز باشد و دسته روی و حرکت هیئت ها ممنوع است و باید جای ثابت عزاداری کنند. استفاده از ماسک و تسهیل در خروج عزاداران حسینی مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد و زمان مراسم عزا نباید از ۲ ساعت بیشتر باشد. دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری ها آمادگی لازم را برای برگزاری مراسم و نظارت بر آن را دارند.

همچنین قاضی عسگر- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان در این جلسه  گفت: از ابتدای شروع بحران کرونا چند نامه نوشته شده و تجزیه و تحلیل امور انجام شده و برای مسئولان مربوط ارسال شده و در استان با ایجاد هماهنگی بین دستگاه های مختلف سعی کردیم اثرات زیان آور بحران کرونا را کاهش دهیم.

وی افزود: بیشترین ضربه را با شیوع ویروس کرونا در بخش گردشگری و حوزه صنایع دستی داشتیم که باید مدیریت می شد. در حوزه گردشگری برنامه های خوبی تدارک دیده شد و به محض خروج از وضعیت قرمز می توانیم این برنامه ها را اجرا و ضررها را تقلیل کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان، ادامه داد: طرح خوبی که امسال داریم فعال کردن واحدهای راکد و کمک به واحدهای نیمه فعال است و تمام آمارها احصا شده است. الگوی موفق دیگر استفاده از تخصص ها در صنایع بزرگ است که با شراکت با صاحبان طرح ها امور محقق شود.

وی ادامه داد: سقف وام افزایش یافته و فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی و ۱۲ رسته دیگر می توانند وام بیشتری بگیرند و ضررهای خود را تا حدی جبران کنند.

کد خبر: 42168

منبع: ایسنا

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0