6 دی 1400 - 2:49 ب.ظ

برگشت سیب‌زمینی صادراتی از ترکمنستان تکذیب شد

مجید محمدنژاد رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکمنستان گفت: برگشت خوردن سیب زمینی‌های صادراتی ایران از ترکمنستان کذب محض است.

به گزارش عصر اصفهان ؛ محمدنژاد با بیان اینکه ایران به هیچ وجه به ترکمنستان سیب زمینی صادر نمی‌کند، افزود: تعجب می‌کنم برخی رسانه‌ها اظهاراتی را به نقل از اتحادیه بارفروشان مشهد منتشر می‌کنند که اصلا در صلاحیت این فرد نیست که بگوید سیب‌زمینی ایران از ترکمنستان برگشت خورده  است.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکمنستان اظهار داشت: در ماه‌های اخیر هیچ محموله سیب‌زمینی به مقصد ترکمنستان صادر نشده است که برگشت بخورد.

وی  افزود : سیب‌زمینی‌های ما به مقاصد ازبکستان و روسیه صادر می‌شود و فقط یک کامیون در ۱۰ روز گذشته آن هم نه به دلیل خواست طرف‌های خارجی، بلکه به دلیل حساسیت سازمان قرنطینه کشور خودمان برگشت خورده است.

محمدنژاد گفت: اینکه اعلام می‌کنند سیب‌زمینی برگشتی در داخل کشور خودمان توزیع شده، دروغ است و چنین چیزی صحت ندارد.

وی بیان‌داشت: ایران و کشورهای منطقه اوراسیا محصولات کشاورزی را طبق پروتکل‌های رسمی مبادله می‌کنند و استانداردهای کشور مقصد حتما مد نظر صادرکنندگان ما قرار می‌گیرد.

در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، در سطح ۱۴۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور سیب زمینی کشت شده و برآورد تولید این محصول ۵.۲ میلیون تن بوده است.

203

 

 

 

کد خبر: 46747

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0