31 اردیبهشت 1399 - 9:44 ق.ظ

برخی خلاء‌های قانونی مبارزه با مواد مخدر را سخت کرده است

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: وجود برخی خلاءها و ایرادات قانونی بازخورد اقدامات حوزه مبارزه با مواد مخدر از جمله دستگیری خرده‌فروشان را کمرنگ کرده که نیاز است منتخبان مردم در مجلس نسبت به اصلاح این قوانین اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، سعید آیتی، سه‌شنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر فاروج افزود: مردم از آزادی زودهنگام خرده‌فروشان مواد مخدر یا سبکی و بی اثر بودن بعضی مجازات های این حوزه گلایه دارند که می طلبد این کاستی ها و ضعف های قانونی برطرف شود.

وی از اعتیاد به عنوان عامل بسیاری از آسیب های اجتماعی یاد و بیان کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شد و در این بازه ۲۱ هزار و ۱۹ نفر از ۱۲۷ مرکز سرپایی ترک اعتیاد استان، سه هزار ۹۷۹ نفر در ۱۹ اردوگاه خصوصی و ۸۷۰ نفر از اردوگاه های دولتی این بخش خدمات گرفتند.

آیتی با اشاره به اینکه مراکز دولتی ترک اعتیاد به بهزیستی واگذار شده، گفت: پارسال شورای مبارزه با مواد مخدر استان ۱۹ میلیارد و ۹۹۴ میلیون ریال اعتبار برای ارائه خدمات بهزیستی استان در این بخش پرداخت کرده است.

وی به مصوبه بهمن ماه این شورا در خصوص غربالگری معتادان متجاهر و دادن اجازه برای دریافت هزینه های ترک از خانواده های دارای بضاعت مالی از سوی مراکز ترک اعتیاد خصوصی اشاره کرد و افزود: این مصوبه برای کاهش مشکلات مراکز ماده ۱۵ (مراکز خصوصی ترک اعتیاد) در خصوص پرداختی ها بوده است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: فعالیت های ستاد مبارزه با مواد مخدر در فاروج به عنوان ورودی شرقی استان، می تواند خراسان شمالی را امن تر کند و ما هم قول می دهیم با تامین خودرو مناسب، فعالیت های این ستاد را پیگیری کنیم.

آیتی بر پاکسازی مناطق آلوده و ناامن ساختن پاتوق معتادان به طور مستمر تاکید کرد و افزود: وجود ایرادات در قانون نباید بهانه ای برای کوتاه آمدن در فعالیت ها شود.

وی گفت: سال گذشته در کشور چهار هزار و ۵۰۰ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر فوت کردند که ۳۱ نفر از این تعداد مربوط به استان خراسان شمالی بود.

فرماندار فاروج نیز با بیان اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، خودرو مناسب برای انجام فعالیت هایش ندارد، گفت: این کمبود در روند فعالیت های این ستاد مشکل ایجاد می کند که امسال ۱.۵ میلیارد ریال اعتبار برای نیروی انتظامی فاروج، برای رفع این مشکل پیش بینی شده است.

مرکز شهرستان فاروج، به عنوان دروازه شرقی خراسان شمالی از سمت خراسان رضوی، در ۹۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع است.

کد 300

کد خبر: 30209

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0