4 تیر 1401 - 5:52 ب.ظ

دبیر کمیسیون ماده 42 استاندارد اصفهان اعلام کرد:

برخورد با واحدهای تولیدی متخلف اصفهان

یازدهمین جلسه کمیسیون حقوقی ماده 42 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و سومین جلسه در سال جاری با حضور مدیرکل استاندارد استان، معاون دادستان اصفهان، نماینده اتاق اصناف و... در محل سالن اجتماعات اداره کل استاندارد اصفهان برگزار گردید.

عصراصفهان – سرویس خبر
یازدهمین جلسه کمیسیون حقوقی ماده 42 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و سومین جلسه در سال جاری با حضور مدیرکل استاندارد استان، معاون دادستان اصفهان، نماینده اتاق اصناف و… در محل سالن اجتماعات اداره کل استاندارد اصفهان برگزار گردید.
لیلا امین الرعایا دبیر کمیسیون ماده 42 استاندارد اصفهان با اعلام این خبر گفت: در این جلسه بطور مجموع 29 پرونده مربوط به واحدهای تولیدی متخلف مطرح شد.
رئیس اداره حقوقی استاندارد اصفهان افزود: در این کمیسیون 2 پرونده مربوط به لوله و اتصالات، 26 پرونده مربوط به فرآورده های مصنوع طلا و یک پرونده فیلتر خودرو مربوط به واحدهای تولیدی دارای پروانه و تائیدیه استاندارد اما با کیفیت پایین تر از حد استاندارد و دارای مغایریت و عدم انطباق کاربردی و بحرانی مورد رسیدگی قرار گرفت.
دبیر کمیسیون ماده 42 استاندارد اصفهان افزود: در این جلسه متخلفان بر اساس بند 10 شیوه نامه نحوه برگزاری جلسات کمیسیون، به تذکر و صدور قرار ، اخطار و اخذ تعهد، جمع آوری محصولات معیوب از سطح بازار با همکاری اتحادیه صنف طلا و جواهر استان اصفهان و نظارت اداره کل استاندارد استان اصفهان، تعطیلی یک واحد تولیدی به مدت یک ماه و جزای نقدی از پنجاه میلیون تا چهارصد میلیون ریال محکوم گردیدند.
وی ادامه داد : قسمتی از جرائم نقدی به مدتی معین بین 3 تا 6 ماه تعلیق گردید که مجموع جزای نقدی واحد های تولیدی مطروحه سه میلیارد و نهصد میلیون ریال می باشد و از این مقدار ششصد و پنجاه میلیون ریال آن تعلیق گردید.
کمیسیون ماده 42 با ترکیب اعضا مشخص شده در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، حسب مورد تشکیل و به موارد تخطی مشخص شده در این قانون رسیدگی می کند و با ملاحظه شرایط و امکانات خاطی و دفعات تخلف، در صورت احراز جرم، مراتب را به مرجع قضایی ذیصلاح ارجاع می دهد. و در سایر موارد، مصوبات کمیسیون شامل تذکر و اخطار، اخذ تعهد، جریمه متناسب با تخلف، جمع آوری محصول از سطح بازار، الزام به بهسازی و اصلاح، فروش فرآورده های توقیفی، امحاء کالا، و تعطیل واحد تولیدی یا خدماتی، می باشد.

کد خبر: 117230

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0