18 آذر 1399 - 1:34 ب.ظ

صالحی امیری:

 برای گنجاندن کاراته در المپیک ۲۰۲۴ نامه نگاری خواهیم کرد

رئیس کمیته ملی المپیک درباره حذف رشته ورزشی کاراته از المپیک ۲۰۲۴ توضیحاتی را مطرح کرد.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک درباره حذف کاراته از رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس عنوان کرد: در جلسه اجرایی لوزان، رشته‌های جدیدی برای المپیک ۲۰۲۴ انتخاب شده‌اند و برخی از رشته‌ها با تغییراتی مواجه شدند. کاراته هم که برای اولین بار به پیشنهاد ژاپن به المپیک ۲۰۲۰ اضافه شد، دوباره در پاریس حذف شد. ۴ رشته جدید اسکیت برد، سنگ‌نوردی، موج سواری و حرکات موزون است. معمولا کشور میزبان برخی از رشته‌ها را به کمیته بین المللی المپیک پیشنهاد می‌دهد و کاراته در توکیو ۲۰۲۰ پیشنهاد ژاپنی‌ها بود.

فرصت چانه زنی برای گنجاندن کاراته در المپیک ۲۰۲۴ هست

او ادامه داد: حضور کاراته در المپیک با توجه به وضعیت ایده آل کاراته کا‌های کشورمان واقعا خوب بود. طبعا فدراسیون بین المللی کاراته و نمایندگان ذی‌ربط تلاش می‌کنند تا کاراته دوباره در لیست رشته‌های المپیک ۲۰۲۴ گنجانده شود. ما هم به نوبه خود برای این مهم تلاش خواهیم کرد و مکاتبه می‌کنیم. فرصت برای چانه زنی و احیای کاراته در المپیک هست و مزیت این رشته بر همگان روشن است.

تعداد ورزشکاران خانم و آقا در المپیک ۲۰۲۴ برابر می‌شود

رئیس کمیته ملی المپیک درباره تغییرات سایر رشته‌های حاضر در المپیک ۲۰۲۴ اظهار کرد: سیاست کمیته بین المللی المپیک به برابری کیفی و کمی زنان و مردان و این مهم در حال اعمال شدن است. حدود ۴۸ تا ۴۹ درصد ورزشکاران طبق آمار در المپیک زنان هستند. در مسابقات پاریس باید تعداد بانوان و آقایان برابر شود. تعداد ورزشکاران ۵۹۲ نفر کاهش پیدا می‌کند و به عدد ۱۰ هزار و خرده‌ای می‌رسد. این در حالی است که آمار المپیک توکیو ۱۱ هزار ورزشکار خواهد بود. بازبینی رشته‌ها در اوزان مختلف و در المپیک‌های گوناگون کاملا طبیعی است.

اعتراض خودم را به حذف کاراته اعلام می‌کنم

صالحی امیری درباره حضور کاراته در المپیک جوانان و امکان حضورش در المپیک آتی بیان کرد: هفته آینده جلسه المپیک آسیایی در مسقط عمان را پیش رو داریم. من به عنوان عضو اجرایی این مجمع به همراه پیمان فخری و سجادی عازم این جلسه خواهیم بود. من حتما در این جلسه اعتراض خودم را به حذف کاراته اعلام می‌کنم و خواهان احیای این رشته هستم. با مقامات ژاپنی هم در این زمینه صحبت می‌کنم و قطعا آن‌ها هم با ما هم نظر خواهند بود تا ابتدا در المپیک این رشته را بگنجانیم. اگر این اتفاق بیفتد در واقع پیروزی بزرگی است، چون یک چهارم این جامعه در ورزش هستند.

فرانسوی ها، چون در کاراته مدعی نیستند، خواهان حذف این رشته شده اند

او گفت: مقامات پاریس همچنان به دنبال این هستند تا کاراته در المپیک کشورشان نباشد و دلیل عمده اش هم مدعی نبودن فرانسوی‌ها در این رشته ورزشی است. معمولا میزبان رشته‌هایی را پیشنهاد می‌دهد که کشورش می‌تواند مدال آوری کند. کاراته هم قرار بود تنها یک بار در المپیک حضور پیدا کند و ما و ژاپن روی این قضیه مصر بودیم. برای هموار کردن مسیر هم باید روی خواسته خود مصر باشیم. ما و وزارت ورزش و جوانان حمایت کامل از کاراته را داریم و به مدال آوری این رشته در توکیو امیدواریم. حتما تمام مسیر‌ها را برای درخواستمان را ادامه می‌دهیم، اما برای بازگشت کاراته قولی نمی‌دهیم، چون تصمیم گیرنده نیستیم.

300

کد خبر: 35281

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0