25 آبان 1400 - 10:28 ق.ظ

استاندار هرمزگان

برآورد‌ اولیه از خسارت زلزله هرمزگان ۷۰۰ میلیارد تومان است

دوستی؛ استاندار هرمزگان برآورد‌های اولیه از سطح خسارت زلزله را حدود ۷۰۰ میلیارد تومان دانست و گفت: آب و برق مناطق روستایی در مناطق زلزله زده وصل و تمام راه‌های روستایی هم باز شده است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، استاندار هرمزگان در ارتباط با شبکه خبر افزود: چون امکان رصد وجود ندارد ما سعی کردیم به جای خانه ها، در کمپ‌ها چادر واگذار کنیم، اما از امروز چادر به افراد مختلف غیر از کمپ‌ها ارائه دادیم. توزیع چادر مشکلاتی از قبیل بی نظمی و محدودیت نظارت دارد، اما علاوه بر کمپ ها، توزیع چادر نیز آغاز شده است.

استاندار هرمزگان گفت: علت برپایی کمپ، برقراری مناسب امنیت و خدمات دهی مطلوب است. دوستی گفت: برآورد اولیه خسارات زمین لرزه حدود ۷۰۰ میلیارد تومان است به این میزان باید خسارات پل‌ها و راه‌ها را اضافه کنیم.

نبود فرماندهی واحد در حوزه مسکن

صدیف بدری – نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس هم در برنامه تیتر امشب درباره بیمه منازل مسکونی در حوادث طبیعی گفت: دولت باید یک سری منابع را برای بیمه و حوادث طبیعی از صندوق پیش بینی کند. وی افزود: در حوزه پیشگیری در زمینه ساخت و ساز شاهد پیشرفت هستیم.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: طبق قانونی که پارسال تصویب و ابلاغ شد، وزارت نیرو باید مبلغ ۱۰ هزار تومان را در ۵ قسط از طریق قبوض واحد‌های مسکونی اخذ و به صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی واریز کند.

وی افزود: دولت هم باید مواردی از جمله تصویب اساسنامه و اختصاص منابع را انجام دهد. بدری گفت: در حوزه هم افزایی، فرماندهی واحد در حوزه مسکن نداریم.

اتمام اسکان اضطراری

محمدحسین قوسیان مقدم – دبیرکل جمعیت هلال احمر هم گفت: اسکان اضطراری همه خانوار‌هایی که منازل آن‌ها تخریب شده بود، به اتمام رسیده است و چادر‌هایی را در مناطق روستایی تحویل دادیم. وی گفت: اردوگاه‌ها بر پا شده است، اما استقبال کمتری از اردوگاه‌ها می‌شود.

قوسیان مقدم افزود: برخی منازل هیچ آسیبی ندیده اند، اما ساکنان دچار ترس هستند و به منازل خود نمی‌روند و درخواست چادر می‌کنند.

وی افزود: برخی از خانواده‌ها هم دام سبک داشتند و اسکان در چادر را به مستقر شدن در کمپ‌ها ترجیح می‌دادند، توزیع چادر نیز انجام شد.

هوا سرد می‌شود

صادق ضیائیان – رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی هم گفت: هوای مناطق زلزله زده رو به سردی می‌رود.

وی درباره پیش بینی هوای مناطق زلزله زده گفت: احتمال بارش‌های رگباری از روز چهارشنبه وجود دارد.

۲هزارو۷۵۰خانه آسیب دیده اند

مجید جودی – معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن هم گفت: ارزیابی اولیه نشان می‌دهد که از ۳۶۰۰ واحد مسکونی بازدید شده در منطقه زلزله زده، حدود ۲۷۵۰ واحد مسکونی آسیب دیده اند. وی افزود: با تشکیل پرونده احداث واحدها، کار آوار برداری را شروع خواهیم کرد.

مجید جودی گفت: روند نوسازی مناطق روستایی به خوبی پیش می‌رود. معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن افزود: امسال با تغییرات دولت مواجه بودیم، اما روزانه میانگین ۲۵۰۰ واحد عقد قرارداد می‌شود.

نبود فرهنگ بیمه

کاظمی، رئیس هیئت عامل صندوق بیمه حوادث طبیعی هم گفت: یکی از مشکلات عمده ما این است که اساسا فرهنگ بیمه در جامعه ضعیف است.

روند بازسازی مسکن روستایی

فرهاد بیضایی – کارشناس مسکن نیز گفت: روند بازسازی مسکن روستایی نسبت به حوزه‌های دیگر مسکن وضعیت بهتری داشته است، اما روند ارائه تسهیلات بانکی مشکلاتی را در این حوزه به وجود آورده است. وی افزود: ۴۰ درصد منازل روستایی نیاز به نوسازی دارند.

206

کد خبر: 46118

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0