9 تیر 1400 - 11:30 ب.ظ

توصیه به فرزندان در مقابل دعواهای پدر و مادر

باپدرومادری که دائماً دعوا می کنند، چه کنیم؟

هر چند نمی توان تاثیرات ناخوشایند اختلاف و دعواهای پدر و مادر بر فرزندان را نادیده گرفت. ولی راهکارهایی در این مقاله ارائه می شود که توصیه هایی به فرزندان می کند تا در شرایط برزو اختلاف بین پدر و مادر، بجای نگرانی و تشویش خاطر، به چاره اندیشی در این زمینه، کنترل خشم با استفاده از نظرات مشاوران و کمک به برقراری صلح بیاندیشند.

آیا از دعواهای پدر و مادرتان خسته شده اید؟ دعوای پدر و مادر بچه ها را خیلی آزار میدهد. اگر شماهم این مشکل را در خانواده دارید، احتمالاً ناراحت و مضطرب شده اید. مخصوصاً اگر بحثشان به زد و خورد منجر شود. با این مشکل چه کنیم؟

  • اول از همه درک کنید که این مشکل اصلا تقصیر شما نیست. خود را بخاطر درگیری پدر و مادرتان سرزنش نکنید. شما هیچ تقصیری ندارید. پدر و مادر همۀ بچه هادر طول زندگی شان باهم دعوا میکنند و این بخاطر بچه ها نیست. سعی کنید درک کنید که آنها زندگی شخصی خود را دارند و بسیاری از جنبه های زندگی آنها به شما ارتباطی ندارند. هرگز وارد دعوای آنها نشوید و میان دعوایشان نباشید. اظهار نظر نکنید. بگذارید خودشان مشکلشان را حل کنند.

 

  • با هر کدام، پشت سر دیگری صحبت نکنید. پس از دعوا اگر یکی از والدین دربارۀ دیگری صحبت کرد و او را سرزنش نمود، به هیچ عنوان به او منتقل نکنید. اینکار فقط درگیری آنها را بیشتر میکند. اگر با شما صحبت می کنند، سعی کنید آن ها را آرام کنید.
  • باپدر و مادرتان صحبت کنید. به آنها بگویید که این رفتارها شما را می آزارد. مخصوصاً اگر منجربه زدوخورد میشود و به هم آسیب می رسانند، با آنها صحبت کنید و به آنها بگویید که وقتی این وضعیت را می بینید، چه احساسی پیدا می کنید.
  • بایک بزرگتر دیگر صحبت کنید. با مشاور مدرسه یا مدیر درمیان بگذارید. آنها برای همین حضور دارند که به مشکلات شما رسیدگی کنند و مسائلی که شما را آزار میدهند را حل کنند. اگربه مدرسه نمی روید و به مشاور مدرسه دسترسی ندارید، ازیک آشنا و بزرگتر قابل اعتماد کمک بگیرید.

 

کد خبر: 27370

نویسنده: فرزانه افسرطه

منبع: ترجمه

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0