8 شهریور 1400 - 11:00 ق.ظ

استاندار اصفهان

بانک ها و آب، ۲ ابرچالش اصفهان/ حتی برای خوردن هم آب نداریم

عباس رضایی؛ استاندار اصفهان به ۲ ابرچالش اصفهان اشاره کرد و گفت: همچنان با بانک های خصوصی مشکل داریم زیرا آنها در سال های ۹۸ و ۹۹ به ترتیب بالغ بر ۱۶ هزار و ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از استان خارج کردند، بحران آب نیز دیگر ابرچالش استان است چرا که ما اکنون حتی آب برای خوردن هم نداریم.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، استاندار اصفهان گفت: بخش خصوصی می‌تواند هر نوع واکسنی را وارد کند و وزارت بهداشت هم مجوز آن را خواهد داد.

عباس رضایی، در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در استان، اظهار کرد: تا کنون وزارت بهداشت اجازه واردات واکسن به بخش خصوصی را نمی داد اما اکنون این مشکل رفع شده است و با اعلام آمادگی چند بخش خصوصی در استان کرمان از جمله گل گهر و در آذربایجان شرقی برای واردات از طریق منطقه آزاد ارس، این دعوت از فعالان اقتصادی اصفهان هم انجام می شود.

وی افزود: در صورتی که بخش خصوصی بتواند ضمن تامین واکسن پرسنل خود، مسئولیت تامین واکسن یک ارگان دیگر یا حتی یک محله را هم قبول کند، شاهد تسریع در تزریق واکسن خواهیم بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، رضایی با بیان اینکه بخش خصوصی می تواند هر نوع واکسنی را وارد کند و وزارت بهداشت هم مجوز آن را خواهد داد، اضافه کرد: کرونا در اصفهان بیداد می‌کند و اکنون سه هزار و ۷۰۰ بیمار در ۲۶ شهرستان استان تحت نظر علوم‌ پزشکی بستری هستند.

وی با اشاره به خروج شهرستان خور و بیابانک و آران و بیدگل از وضعیت قرمز کرونا ادامه داد: روزانه بین ۴۰ تا ۵۰ تخت بستری در استان کمبود داریم.

استاندار اصفهان افزود: کاشان در مدت ۲۴ ساعت پنج فوتی و اصفهان بالغ بر ۴۰ فوتی داشته است که هر دو آمار بالاست.

استاندار اصفهان یادآور شد: با توجه به اینکه اصفهان چهارراه کشور محسوب می‌شود بخشی از بیماران کرونایی این استان مربوط به استان‌های دیگر مثل آباده(فارس)، چهارمحال و بختیاری و لرستان است.

رضایی همچنین به ۲ ابرچالش اصفهان اشاره کرد و گفت: ما همچنان با بانک های خصوصی مشکل داریم زیرا آنها در سال های ۹۸ و ۹۹ به ترتیب بالغ بر ۱۶ هزار و ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از استان خارج کردند.

وی بحران آب را دیگر ابرچالش استان معرفی کرد و افزود: نیاز به تشکیل جلسه فوری با مجمع نمایندگان استان در مجلس در حوزه آب و کشاورزی داریم، چرا که ما اکنون حتی آب برای خوردن هم نداریم.

استاندار اصفهان در پایان از افتتاح ۲ هزار و ۵۴۲ پروژه در استان به مناسبت هفته دولت خبر داد.

 

۲۰۶

کد خبر: 32381

منبع: ایسنا

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0