6 شهریور 1401 - 12:00 ق.ظ

باقری: گام دوم در سیاست همسایگی، ارتقای همکاری‌های چندجانبه منطقه‌ای است

معاون سیاسی وزارت امورخارجه به تجربه موفق یکسال اخیر دولت جمهوری اسلامی ایران در سیاست همسایگی اشاره و تصریح کرد: گام دوم در سیاست همسایگی، ارتقای همکاری‌های چندجانبه و منطقه‌ای است.

«علی باقری» شنبه شب با«محمد بن عبدالعزیز الخلیفی» معاون منطقه‌ای وزارت امور خارجه قطر و هیات همراه دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و نیز تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی با بایکدیگر گفت‌وگو کردند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه به تجربه موفق یکسال اهتمام دولت جمهوری اسلامی ایران در سیاست همسایگی اشاره و تصریح کرد: گام دوم در سیاست همسایگی، ارتقای همکاریهای چندجانبه و منطقه‌ای است.

باقری بر شتاب‌گیری روابط ممتاز تهران-دوحه به‌ویژه در یکسال اخیر تاکید کرد و اظهار داشت: از نقش‌آفرینی مؤثر قطر در پیشبرد گام دوم سیاست همسایگی ایران و ارتقای همکاری‌های چندجانبه منطقه‌ای استقبال می‌کنیم.

معاون سیاسی وزارت امورخارجه اهتمام به موضوع فلسطین را وظیفه انسانی و اسلامی همه کشورهای منطقه برشمرد و تصریح کرد: پایداری هر ترتیبات منطقه‌ای در گرو استیفای حقوق ملت فلسطین است.

باقری در این دیدار به تلاش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای محو فلسطین از جغرافیای سیاسی منطقه و جهان هم گریزی زد و گفت: فلسطین کلید ثبات و امنیت پایدار منطقه‌ای است، از این رو هر ابتکاری که به حقوق ملت فلسطین بی‌توجه باشد، عامل بی‌ثباتی و مخل امنیت منطقه است.

معاون وزیر خارجه قطر به مشترکات تاریخی دو کشور اشاره و بر روابط رو به رشد دولت قطر و جمهوری اسلامی ایران در همه ابعاد تاکید کرد و دیدار و رایزنی مقامات وزارتخانه های امورخارجه دو کشور را زمینه‌ساز گسترش این روابط دانست.

کد خبر: 119935

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0