28 آبان 1400 - 3:24 ب.ظ

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان:

بارندگی‌ها نتوانست ورودی‌های سد زاینده رود را در حد انتظار افزایش دهد

محمد شفائی؛ مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان این که خروجی سد زاینده‌رود اکنون به کمترین میزان در سال‌های اخیر کاهش پیدا کرده است، گفت: بارندگی‌ها نتوانسته است در حد انتظار ورودی‌ها را افزایش بدهد اما برای اینکه بتوانیم حجم سد زاینده‌رود را تثبیت و تا حد امکان از بارندگی‌ها، این نعمت الهی استفاده کنیم، خروجی از سد زاینده‌رود کاهش داده شده تا از آورد بین حوضه‌ای حداکثر استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، شفائی درباره آخرین وضعیت سد زاینده‌رود، توضیح داد: ذخیره مخزن سد زاینده‌رو امروز به ۱۷۱ میلیون مترمکعب رسید و ورودی به آن هم اکنون ۶ مترمکعب بر ثانیه است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به جمع کل بارش‌های سامانه اخیر در کوهرنگ، افزود: بارش در منطقه کوهرنگ متاسفانه کمتر از میزان مورد انتظار بوده به گونه‌ای که بارندگی‌ها در مجموع ۲۶ میلیمتر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بارش در مدت زمان مشابه نسبت به سال گذشته افزایش داشته اما نسبت به میانگین درازمدت کاهش داشته است و میزان بارش در مدت مشابه سال قبل ۱۴ میلیمتر و میانگین بلند مدت ۱۱۷ میلیمتر بوده است.

شفائی با اشاره به ایستگاه چلگرد به عنوان ایستگاه شاخص زاینده‌رود و تأثیر بارندگی‌های اخیر یادآور شد: بارندگی‌ها نتوانسته است در حد انتظار ورودی‌ها را افزایش بدهد اما برای اینکه بتوانیم حجم سد زاینده‌رود را تثبیت و تا حد امکان از بارندگی‌ها، این نعمت الهی استفاده کنیم، خروجی از سد زاینده‌رود کاهش داده شده تا از آورد بین حوضه‌ای حداکثر استفاده شود.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود: خروجی سد زاینده‌رود اکنون به کمترین میزان در سال‌های اخیر کاهش پیدا کرده است.سد زاینده‌رود با ظرفیت یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون مترمکعب به عنوان یکی از اصلی‌ترین سدهای مرکز کشور و تأمین کننده آب آشامیدنی، محیط زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران است؛ این سد قوسی شکل که سال ۱۳۴۹ به بهره‌برداری رسید در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

۲۰۶

کد خبر: 46205

منبع: روابط عمومی

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0