4 آذر 1401 - 12:00 ق.ظ

ایران مردمی و شجاعت در پذیرش مطالبات مردمی

به گزارش عصر اصفهان، وحید حاج سعیدی در یادداشتی نوشت: وقایع و حوادث اخیر به ویژه بعد از اغتشاشات چند روز گذشته به بهانه سالگرد اعتراض به کشته شدگان آبان 1398، اهداف صحنه گردانان و چهره واقعی مخالفان نظام را کاملاً آشکار ساخت. تحرکات و آشوب های جدید که عملاً رنگ و بوی جنگ داخلی و خیابانی به خود گرفته اند، به وضوح عیان ساخت حتی کشتن مردمی که به آنها «آزادی و رقصیدن در کوچه» وعده داده شده، در دکترین مخالفان جمهوری اسلامی امری قابل دفاع و توجیه است و برای این جماعت در رسیدن به هدف، ریختن خون بیگناه و کودک و نوجوان چندان عذاب آور نیست!

💢با گسترش دامنه اعتراضات پس از بهانه قرار دادن فوت مهسا امینی و به آشوب کشیدن فضای داخل کشور، عملاً خواسته های مردم که عمدتاً اعتراض به نحوه برخورد گشت ارشاد، مشکلات معیشتی و اقتصادی، تبعیض های حاکم بر جامعه و سوء استفاده مدیران فاسد و تاریخ مصرف گذشته است، رنگ باخت و بدخواهان نظام با درس گرفتن از تجربیات قبلی که کمی دیر ماهیت و چهره کریه شان آشکار می شد، این بار خیلی زود از اصل خواسته و هدف شان که همان «براندازی نظام و تجزیه ایران بزرگ» است، رونمایی کردند.

💢هر چند پیگیری مطالبات بحق و تلنبار شده مردم در سالیان اخیر امری بدیهی و بالذاته مشروع و قابل دفاع است، اما اولویت در چنین شرایطی، حفظ تمامیت ارضی، امنیت و اقتدار کشور است. بدون شک ایران دوستان واقعی با هر دین، قومیت، سلیقه، تفکر و جناج و وفاداران واقعی نظام جمهوري اسلامي، حفاظت از اين خاک و نظام را يک وظيفه ملی و همگانی قلمداد می کنند و در انجام رسالت بزرگ ميهني خود، یک پارچه و متحد براي نااميد کردن کساني که به خاک و مال و ناموس ايران بزرگ چشم طمع دوخته‌اند و چنگال تیز کرده اند، کوتاهی نخواهند کرد.

💢اما این اتحاد و همدلی که بارها در راه پیمایی های گسترده و مردمی مهر تائید بر آن زده شده است، و یک بار دیگر نقشه های شوم بدخواهان را نقش بر آب خواهد کرد به معنای فراموشی و انحراف از اصل پیگیری خواسته های مردمی در آینده نیست.

💢شاکله حاکمیت با مردم و خواسته های آنها مفهوم و عینیت پیدا می کند و تلاش در جهت مرتفع ساختن نیازهای اصلی مردم نباید با اما و اگر و شرط و شروط همراه باشد. امید که حکمرانان نظام در شنیدن خواسته‌هاي تلنبار شده مردم که چيزي غير از حقوق مشروعشان نمی خواهند، غفلت نورزند و برآورده ساختن آنها را به فردا و فرداها موکول نکنند.

💢در حقیقت این روزها که مردم قاطعانه خواستار برخورد جدی با اغتشاشگران و مزدوران اجاره ای دشمن هستند، برخورد با مدیران ناکارامد، مفسدان اقتصادی و عاملان تحقق نیافتن وعده های اقتصادی و معیشتی و زمینه سازان اصلی نارضایتی مردم هم باید در دستور کار قرار گیرد.

💢بی تردید یاری گرفتن از صاحبان تجربه و خرد در حل مشکلات اقتصادي، بستن چاکراه های رانت و فساد، بازتعریف و تجديد نظر در سياست های خارجي، برخورد جدی و غیر نمایشی با مفسدان اقتصادی و مدیران نا لایق، تصميم‌ سازي‌های اثر گذار و منطقی در احیای رسانه واقعی و فضای مجازی، کوتاه ساختن دست افرادی که منافع فردی و حزبی را فدای معیشت مردم می کنند، از تصمیم گیری ها و سیاست گذاری های کلان و در نهایت برخورد عبرت آموز با اغتشاش گران و جیره خواران داخلی و خارجی و همزمان رافت با معترضين و … در ساختن ایرانی آباد و قوی با پشتوانه مردمی که همواره برای خاک شان فداکاری کرده اند، یک باید و ضرورت انکارناپذیر است.

💢ایمان داشته باشیم که پذیرش شجاعانه مطالبات و خواسته‌های بحق مردم از ويژگي‌هاي یک حکومت شایسته و مديريت کارآمد و تواناست.

کد خبر: 131409

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0