14 شهریور 1401 - 6:00 ب.ظ

منطقه دو شهرداری اصفهان برگزار می کند:

اولین کنگره بزرگداشت سرداران و شهدای محلات منطقه دو

محمد صیرفی نژاد مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان از برگزاری نخستین کنگره بزرگداشت سرداران و شهدای محلات منطقه دو خبر داد.

 

عصراصفهان – سرویس خبر
محمد صیرفی نژاد مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان از برگزاری نخستین کنگره بزرگداشت سرداران و شهدای محلات منطقه دو خبر داد.
صیرفی نژاد در نشست هم اندیشی پیرامون برگزاری نخستین کنگره بزرگداشت سـرداران و شهدای محلات منطقه دو شهرداری اصفهان که با حضور نمایندگانی از سپاه پاسداران، بسیج، بنیاد شهید، بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و معتمدان محلات منطقه 2 برگزار شد؛ با بیان اینکه برگزاری چنین کنگره هایی می تواند احیـاء کننده روحیه ایثار و از خودگذشتگـی شهیدان باشد، گفت: ما مدیون خون شهدا هستیم و باید با برگزاری چنین برنامه هایی ضمن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نام و یاد شهدای گرانقدر را زنده و از خانواده های این عزیزان تقدیر کنیم.
وی با بیان اینکه تاثیرات فرهنگی این برنامه ها برای نسل جوان بسیار حائز اهمیت است، افزود: منطقه دو شهرداری اصفهان یکی از مناطق شهید پرور و دارای خانواده های ایثارگری زیادی است که تا کنون کمتر معرفی شده اند.
مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان افزود: به همین منظور برآن شدیم که به برکت تعداد بالغ بر500 شهید و 700 جانباز و ایثـارگر محلات منطقه دو، کنگره ای را برای بزرگداشت به این عزیزان و آشنایی بیشتر مردم با خانواده های معزز شهیدان منطقه و تجلیل از مقام شامخ این شهیدان و خانواده های آنان برگزار کنیم.
وی ادامه داد: ساکنان منطقه دو، جزء پیشگامان عرصه ایثار و شهادت در مقاطع مختلف حساس از دوران پیروزی انقلاب گرفته تا دوران دفاع مقدس و سایر عرصه هاهستند که با روحیه ای ولایتمدار، مؤمن، متدین و اهل ایثار جهاد در عرصه های مختلف انقلاب و میدان دار بوده اند.
صیرفی نژاد گفت: در کمتر محله ای از اصفهان می تواند این تعداد شهید،جانباز و ایثارگر پیدا کرد در بیشتر محلات این منطقه در هر محله بیش از 100 شهید والامقام را تقدیم نظام و انقلاب نموده اند که همین امـر وظیفه خدمت رسـانی به این مردم بزرگوار را دو چندان می کند.
وی ادامه داد: زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا وظیفه اخلاقی ما است و با توجه به این تعداد از شهدا و جانبازان و ایثارگران جانباز در منطقه تصمیم گرفتیم که کنگـره ای با حضور خانواده های شهـدا وتجلیل از مقام شامخ آنهاداشته باشیم.
مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان بیان داشت: هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای معرفی شهدای منطقه دو و یادآوری رشادت های جوانان این محلات است که زمانی تمام داشته های خود را پای دفاع از ارزش ها و اسلام و انقلاب و میهن عزیزمان نثار کردند.
وی افزود: برای هر چه بهتر برگزاری این کنگره نیاز به همفکری و همدلی با سایر نهادها و دستگاه های مرتبط داشتیم بر همین اساس تصمیم به برگزاری نشست هم اندیشی با فرماندهان سپاه، بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد نشر و حفظ آثار دفاع مقدس و نیز با حضور معتمدان محل گرفته شد.
صیرفی نژاد بیان کرد: ما برای برگزاری کنگره فاخر در طراز نام و یاد شهدای گرانقدر نیازمندیم از ظرفیت های تمام دستگاه های متولی استفاده کنیم. تا به یاری خداوند و همفکری و هم افزایی و استفاده از این ظرفیت بتوانیم رویه ای ماندگار را در این مقطع ثبت و ضبط نماییم.
وی افزود: کنگره شهدای منطقه دو صرفا یک برنامه محلی نیست و ما انتظار داریم این کنگره با حمایت های سایر ارگان ها به یک فضا سازی شهری در سطح شهر تبدیل شود.
صیرفی نژاد با بیان اینکه برای رسیدن به نقطه مطلوب برگزاری کنگره نیاز به نمایندگانی از همکاران برگزار کننده کنگره داریم، گفت: برپایی غرفه های ایثار و مقاومت، بازآفرینی شرایط و خاطرات دوران ارزشمند دفاع مقدس ،پرداختن به موضـوع پدافند غیر عامل و تهدید های جنگ نرم دشمن در فضای مجازی و آگاهی از جنگ رسانه ای و شناختی موضوع جهاد تبیین و تشریح گام دوم انقلاب و در نهایت موج آفرینی از دیگر اهداف برگزاری این کنگره است.

کد خبر: 120322

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0