20 شهریور 1401 - 1:15 ب.ظ

حجت الاسلام ناصر رفیعی:

اولین منبع برای شناخت قرآن، خود قرآن است

اولین همایش ملی شیوه‌ها و راه‌کارهای ترویج قرآن کریم در فرهنگ عمومی، پنج شنبه 17 شهریور ماه 1401 در سالن اجتماعات موسسه تحقیقات اهل البیت(ع) اصفهان، با حضور حجت الإسلام دکتر ناصر رفیعی و صاحبان مقالات برتر و با قرائت پیام حضرت آیت الله مظاهری مرجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان برگزارشد.

اوقاف

عصراصفهان – ناصربهروان/حجت الاسلام والمسلمین دکتر ناصر رفیعی در این همایش پیرامون مهجوربودن قرآن کریم مطالبی بیان نمود و افزود : قرآن کریم شفا ورحمت است برای عالمیان ، شفای قرآن بیماری های درونی انسان را ازجمله حسد ، ضلالت وگمراهی شفا می دهد و باتوجه به اینکه از قرآن در زندگی دور شدیم لذا اولین منبع برای شناخت قرآن کریم خود قرآن است. و برای شناخت بیشتر آن بایدقرآن در زندگی مان کاربردی شود .
حجت الاسلام احمد زادهوش رئیس همایش ملی شیوه‌ها و راهکار‌های ترویج قرآن کریم در فرهنگ عمومی در حاشیه این همایش گفت : حدود 400 نفر از قرآن پژوهان و فعالان قرآنی امروز در همایشی ملی درباره شیوه‌ها و راهکار‌های ترویج قرآن کریم در فرهنگ عمومی به تبادل نظر پرداختند.
وی با بیان اینکه نتایج این همایش ملی مورد استفاده دستگاه ها، متولیان قرآنی و نهاد فرهنگی قرار می‌گیرد ادامه داد : 60 مقاله برگزیده در دو جلد کتاب چاپ شده و تعدادی از آنها، در این همایش یک روزه ارائه می‌شود.
در ادامه محسن حاج‌کاظمیان، رئیس شورای سیاست‌گذاری نخستین همایش ملی شیوه‌ها و راهکارهای ترویج قرآن کریم در فرهنگ عمومی و عضو هیئت علمی دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان گفت : این دانشگاه آمادگی دارد شرایط ایده‌پردازی در خصوص شیوه‌ها و راهکارهای ترویج قرآن در جامعه فراهم نماید.
رئیس شورای سیاست‌گذاری نخستین همایش ملی شیوه‌ها و راهکارهای ترویج قرآن کریم در فرهنگ عمومی افزود: هدف از برگزاری این همایش نیز این است که شیوه‌ها و راهکارهای شناخت، استخراج و عمل به آموزه‌های قرآن، به جامعه آموزش داده شود.
وی با بیان اینکه قرآن با فطرت انسان کاملاً قابل جمع است و باید دید چه عواملی مانع و نیز باعث این پذیرش می‌شود، افزود: به تعبیر قرآن، کسانی که شرح صدر بالایی دارند، پیام حق را بسیار سریع و آسان دریافت کرده و می‌پذیرند. در مقابل، کسانی که دچار ضیق صدر هستند، در برابر پذیرش حق مقاومت می‌کنند.
حاج‌کاظمیان با بیان اینکه تقویت شرح صدر در سه حوزه دنبال می‌شود،افزود: حوزه اول، شناخت جایگاه و کاربرد قرآن در زندگی؛ حوزه دوم، استخراج راه‌حل‌های متناسب با زمان از قرآن و حوزه سوم، اقدام به تبیین این راهکارها در جامعه است. اگر بتوانیم در این سه حوزه پیش برویم، می‌توانیم به ترویج قرآن در جامعه و قرار گرفتن آن در رأس همه ارزش‌ها امیدوار باشیم.

کد خبر: 120539

نویسنده: ناصر بهروان

منبع: روزنامه عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0