10 شهریور 1400 - 1:15 ب.ظ

در حاشیه سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کلانشهر اصفهان ؛

اولین سفر، اولین پیام

به نظر می رسد سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان اصفهان نقطه شروع روزهای روشن برای رسانه ها و جامعه هنرمندان اصفهان است.

نرگس رضایی/ این سفر و انتخاب اصفهان به عنوان اولین استان از نگاه وزارت ارشاد، چند نکته مهم را به ذهن متبادر می کند؛ پیام روشن دولت سیزدهم به جامعه رسانه و هنرمندان از چند جنبه قابل اعتنا و بررسی است؛

توجه به جامعه مغفول مانده رسانه که اصفهان برای دیده شدن این شکاف به دولت، نقش کلیدی را ایفا کرده
و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تلاش دولتش برای رشد فضای هنری کشور صحبت کرده است و اصفهان را پتانسیلی برای این مسیر می داند.
اما سوالی که مطرح است اینکه آیا می توان هشت سال دیوار مستحکم دولت یازدهم و دوازدهم را به سهولت ویران کرد و جاده ای برای مطالبه گری رسانه ها هموار نمود ؟
آیا این نگاه ویژه و پیام وزیر ارشاد برای اهالی فرهنگ وهنر و رسانه اصفهان می تواند نوید بخش روزهای روشنی برای رسانه ها یا بازگشت خاستگاه هنر به این استان باشد؟
آیا مهاجرت هنرمندان اصفهانی به تهران زیر سایه سنگین مغفول ماندن هنرشان در اصفهان پایان می یابد ؟
آیا می توان زندگی نباتی رسانه های مکتوب را احیا کرد و دغدغه های مدیران رسانه ای را کمی تخفیف داد؟!
وزیر فرهنگ از بسته حمایتی دولت نسبت به اصحاب فرهنگ و رسانه خبر داده و گفته است ، حال بد این روزهای اهالی فرهنگ را درک خواهیم کرد و زندگی در این دایره فرهنگی به ریل عادی خود باز خواهد گشت .
رویدادهای بزرگی از سر اصفهان گذشت و کرونا برای همه آنها نسخه ای واحد پیچید ! انزوا و تعطیلی تمامی آنچه که برای اصفهان فرصتی فراهم می نمود تا ذخایر هنری و پتانسیل هایش را پیش چشم ایران و جهان قرار دهد.
اسماعیلی از چتر حمایتی دولت گفته است اما هنوز باید فرصت داد تا بتوان چشم انداز سیاست های جدیدی که دولت رئیسی آن را حمایت از رسانه ها و اهالی هنر تعریف کرده است را دید.
در حاشیه جلسه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از هنرمندان صحبت قابل تأملی را مطرح کرد که برای ثبت در روزهای مطالبه گری رسانه ها باید پرسیده شود . حسن اکلیلی به نظر می رسید دغدغه اش همانند دیگر مدعوان این جلسه بسیار زیاد بوده که ایستاده و با صدای بلند خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته بود” در پایان سررسیدتان یادداشت کنید که تا آخر دوره چهار ساله چه کارهایی را به ثمر رسانده اید”.
و آقای وزیر ماهم در رسانه های خودمان وعده های شما را به چاپ رسانده ایم و منتظر هستیم ببینیم تا چه حد این تسهیلات فرهنگی ما را به سر مقصد نهایی خواهد رساند.
202/

کد خبر: 33187

نویسنده: نرگس رضایی

منبع: روزنامه عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0