9 مرداد 1401 - 3:00 ب.ظ

اولین دوره طرح «حامیم» برگزار شد

اولین دوره طرح حامیم (حلقه‌های میانی) با حضور ۱۶۰ نفر از دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی دانشگاه آزاد استان تهران در ۲ گروه در مشهد مقدس برگزار شد.

دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی، اجتماعی با عنوان حلقه‌های میانی؛ طرح حامیم به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ ها و مشارکت دانشگاه های سراسرکشور همچنین همکاری تشکل‌های دانشجویی در تعدادی دانشگاه ها برگزار می‌شود.

این دوره در راستای تقویت و هم افزایی دانشجویان فعال فرهنگی برنامه ریزی شده و حضور دانشجویان در این طرح ۲ واحد آموزشی محسوب می‌شود.

به گفته حجت الاسلام مهدی فاطمی پور معاون سیاسی و فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای طرح حامیم یک دبیرخانه ملی تشکیل شده و برنامه در استان‌ها دبیرخانه‌ای دارد و حتی در حال حاضر تعدادی از این برنامه ها برگزار شده است و بیشتر برنامه ها برگزاری آن درمردادماه و دهه اول شهریور است.

وی درخصوص مهم ترین محورهای دوره توانمندسازی «حلقه‌های میانی؛ طرح حامیم» گفت: محور این دوره که از اول تا ششم مردادماه در مشهد مقدس برگزار شد،‌ کتاب‌های طرح کلی اندیشه اسلامی، همرزمان حسین (ع) و خط امام (ره) است.

مرتضی جلیلی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به آغاز برگزاری این طرح از مشهد اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری طرح حامیم مشارکت دانشجویان در فعالیت های فرهنگی و سیاسی دانشگاه و نقطه شروعی است که دانشجویان در تمام فعالیت های دانشگاه خود مجری و برگزار کننده باشند و کار را انجام دهند.

بر اساس گزارش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، سیدمحمدرضا آقامیری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکز، حجت الاسلام و المسلمین جلیلی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی کرمی مدیر کل فرهنگی، اجتماعی نهادرهبری در دانشگاه ها، حجت الاسلام والمسلمین راجی رییس اندیشکده راهبردی سعداء در این دوره طرح سخنرانی کردند.

امام شناسی، جهادتبیین، مهارت های انتخاب همسر و دستاوردهای انقلاب از کارگاه های برگزار شده در این طرح بود.

یکی از مزایای شرکت در طرح حامیم تطبیق ۲ واحد دروس معارف، بهره‌گیری از استادان سرشناس، برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی ورزشی و اهدای کمک هزینه سفر پیاده روی اربعین و مشهد مقدس به برگزیدگان دوره است.

کد خبر: 118835

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0