10 شهریور 1400 - 3:00 ب.ظ

نتایج نظرسنجی ایرنا:

اولویت برنامه های دولت از نظر مردم چیست؟

نتایج یک افکارسنجی آنلاین در ایرنا نشان می دهد: به نظر نیمی از پاسخگویان (۵۰.۴ درصد ) «تسریع در واکسیناسیون و مهار کرونا » باید به صورت فوری در اولویت برنامه های دولت قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، پس ازسخنان رییس جمهوری در هنگام بررسی صلاحیت های وزیران پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی اداره کل پژوهش و بررسی‌های خبری ایرنا  درصدد برآمد تا نظرات مردم را در مورد «چرخش های تحول آفرین دولت» جویا شود در این راستا نظرسنجی آنلاین هفتگی خود را به  این موضوع اختصاص داد و از مخاطبان خود خواست تا در این مورد اعلام نظر کنند. پرسش های این نظرسنجی در روزهای  ۱ تا  ۹ شهریور ماه  جاری روی سایت ایرنا قرار گرفت و حدود ۵ هزار  و پانصد نفر  در این  نظرسنجی آنلاین شرکت کردند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران “ایرنا” در افکار سنجی آنلاین خود از مخاطبانش خواست تا اعلام کنند که کدام مساله باید به صورت فوری در اولویت برنامه های دولت قرار گیرد؟ نیمی از پاسخگویان (۵۰.۴ ) درصد  اعلام کردند «تسریع در واکسیناسیون و مهار کرونا » باید به صورت فوری در اولویت  برنامه های دولت قرار گیرد. « رفع مشکلات معیشتی و تقویت فضای کسب و کار » با ۲۰.۹ درصد ، « ایجاد ثبات اقتصادی » با ۱۵.۲ درصد و « توسعه روابط بین المللی » با ۱۳.۵ درصد از دیگر موضوعاتی است که  از سوی پاسخگویان به عنوان اولویت های فوری برنامه های دولت انتخاب شده است.

در این نظرسنجی سه سوال، رییس جمهوری هنگام بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی از «چرخش های تحول آفرین » در برنامه دولت سخن گفت . به نظر شما کدام بخش و تغییر رویکرد در حوزه اجتماعی اولویت بیشتری دارد؟ ۲- به نظر شما در حوزه اقتصادی کدام چرخش و تغییر رویکرد دولت اولویت بیشتری دارد؟ ۳- به نظر شما کدام مساله باید به صورت فوری در اولویت برنامه های دولت قرار گیرد ؟  مطرح شد.

در پاسخ به سوال: به نظر شما در حوزه اقتصادی کدام چرخش و تغییر رویکرد دولت اولویت بیشتری دارد ؟ گزینه « از اداره کشور بر اساس درآمدهای نفتی به افزایش بهره وری و خلق ثروت ملی و درامدهای پایدار» با ۳۶.۳ درصد ، « از رویکرد مداخله ای به رویکرد حمایتی و نظارتی در بازارهای سرمایه » با ۲۶.۱ درصد ، « از صادرات مبتنی بر مواد خام و اولیه به تولید محصولات صنعتی و بازار محور » با ۱۹.۸ درصد و « از رویکرد اقتصاد سنتی متمرکز بر منابع به اقتصاد دانش بنیان و مبتنی بر فناوری های نوین » با ۱۷.۸ درصد از سوی پاسخگویان انتخاب شده است.

همچنین در پاسخ به سوال ، به نظر شما کدام بخش و تغییر رویکرد در حوزه اجتماعی اولویت بیشتری دارد ؟ گزینه « از بوروکراسی کند کننده و فساد خیز به نفع ساز و کارهای جلب مشارکت عمومی » با ۳۰ درصد ، « از تصمیم گیری های سلیقه ای در حلقه های بسته کارشناسی به فرآیندهای جلسات مشارکت حداکثری در حوزه نخبگانی » با ۲۷.۴ درصد ، « از اقدامات صرفا مقابله ای با فساد به اقدامات پیشگیرانه » با ۱۹.۷ درصد ، « از پایتخت محوری در اتخاذ تصمیمات و توزیع منابع به فعال سازی ظرفیت ها بر اساس آمایش سرزمینی » با ۱۴.۹ درصد و « از رویکرد تفکیکی در برنامه ریزی های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی به رویکرد تلفیق سیاست ها » با ۸ درصد از سوی پاسخگویان انتخاب شده است .

 اولویت برنامه های دولت از نطر مردم چیست؟  اولویت برنامه های دولت از نطر مردم چیست؟

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به منظور اطلاع‌رسانی و کسب آرای عمومی در مورد موضوع‌ها و مسایل مختلف جامعه از ۲۹ مهرماه برنامه «افکارسنجی» آنلاین را برای نخستین‌بار در تارنمای اصلی خود راه‌اندازی کرد.

ایرنا ضمن قدردانی از مشارکت مخاطبان در این رویکرد پژوهشی تاکنون توانسته دیدگاه‌ها و مطالبات عمومی را در ۴۵ نظرسنجی برگزار شده در مورد موضوع‌های مختلف از جمله همه‌گیری ویروس کرونا، محدودیت‌های کرونا، خرید آنلاین و وضعیت بورس، خودرو، بازار مسکن، آلودگی هوا، افزایش نرخ ارز، ادامه محدودیت‌های کرونایی، هتک حرمت مسؤولان، افزایش پهنای باند، انتخابات ۱۴۰۰، بازارهای مالی، انتخابات شوراها، چهارشنبه آخر سال، سفرهای نوروزی، نگاه مردم به سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، روز طبیعت، فعالیت در شبکه های اجتماعی، چالش های رونق تولید، ارزهای دیجیتال، انتخابات ریاست جمهوری، بحران کم آبی، بازار ارز، تبلیغات در انتخابات ریاست جمهوری، تاثیر خشکسالی بر کشور،  وعده ها و شعارهای تبلیغاتی ، مناظره های انتخاباتی ،  فرجام مناظره ها ، مشارکت در انتخابات و  اولویت های رییس جمهوری منتخب ، نحوه پرداخت یارانه در دولت آینده، بحران کم ، روند واکسیناسیون کرونا ، تاثیرات قطع برق ، حمایت از تولید داخلی ، اولویت های دولت سیزدهم  و چرخش های تحول آفرین دولت مطرح کند.

کد خبر: 33284

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها: , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0