11 تیر 1400 - 2:45 ق.ظ

رئیس شعب خیریه آبشار عاطفه‌ها در استان اصفهان خبر داد:

اهدای 5هزار تبلت به دانش آموزان نیازمند

بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها از بزرگترین خیریه ها در سراسر کشور است که با بیش از 830 شعبه در سطح کشور و نمایندگی در کشورهای عراق، پاکستان، سوریه و قطر با همراهی نیم میلیون خیر، اهداف خود را با هدف محرومیت زدایی دنبال می کند.

بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها از بزرگترین خیریه ها در سراسر کشور است که با بیش از 830 شعبه در سطح کشور و نمایندگی در کشورهای عراق، پاکستان، سوریه  و قطر با همراهی نیم میلیون خیر، اهداف خود را با هدف محرومیت زدایی دنبال می کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری عصر اصفهان، شهره شیرانی، رئیس شعب خیریه آبشار عاطفه‌ها در استان اصفهان در نشستی با خبرنگاران از آغاز بکار این خیریه از سال 1380در کنار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) خبر داد و گفت: به میمنت این آغاز، خیریه آبشار عاطفه ها توانست دفاتر خود را با همراهی 8هزار پرسنل خدمتگزار با هدف محرومیت زدایی در مناطق مختلف کشور گسترش دهد.

خانم شیرانی با بیان آنکه 98درصد از خدمتگزارن خیریه از بانوان نیک اندیش، متخصص و تحصیلکرده  هستند که بصورت داوطلبانه و با نیات خیر تلاش می کنند، اظهار کرد: در استان اصفهان، 500 نفر از بانوان به ما ملحق شده اند و برای 400هزار خانوار تحت پوشش، اقدامات لازم را مهیا می کنند. وی گفت: در استان اصفهان مجموعا صدهزار نفر خیر و در سطح کشور، 500هزار نفر خیرات خود را به نیازمندان اهدا می کنند.

شیرانی با اشاره به دریافت مجوز خیریه از طرف وزرات کشور و فعالیت در ۳۲ استان کشور، برکت و بزرگی خیریه را حاصل تلاش و همراهی ۸ هزار نفر از کارکنانی عنوان کرد که عمدتا بانوان جوان هستند و بصورت داوطلبانه با دفاتر و شعب خیریه همکاری می کنند.

رئیس شعب خیریه آبشار عاطفه‌ها در استان اصفهان، تهیه جهیزیه طی سه نوبت در سال را از اقدامات شاخص این خیریه عنوان کرد و از اهدای 7هزار سری جهیزیه در سطح کشور خبر داد که از این تعداد، 2500سری به نوعروسان اصفهانی اهدا شده است. همچنین، اهدای 5هزار سبد غذایی به نیازمندان از دیگر اقدامات شعب خیریه آبشار عاطفه‌ها در استان اصفهان است. وی ارزش هر سبد غذایی در هر مرتبه توزیع را متفاوت بین 300 تا 500هزار تومان اعلام کرد.

شیرانی به حمایت خیریه آبشار عاطفه‌ها از خانواده‌های نیازمند از جمله خانواده ایتام، زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های بدسرپرست و بی سرپرست و اقشار آسیب دیده اشاره کرد و گفت: در استان اصفهان، ۱۵ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش خیریه هستند. وی با بیان اهمیت حفظ منزلت خانواده‌ها، اظهار کرد: کارکنان خیریه در هر منطقه به منزل مددجویان مراجعه می کنند و پس از تحقیق، آنها را تحت پوشش قرار می دهند.

رئیس شعب خیریه آبشار عاطفه‌ها در استان اصفهان با اذعان به مشکلات معیشتی بسیاری از خانواده‌های تحت پوشش، گفت: سبدهای غذایی شامل چند قلم مواد غذایی اساسی است که در اختیار این خانواده‌ها قرار می‌گیرد و بخشی از نیازهای آنها را برطرف می‌کند. وی افزود: هیچ محدودیتی در کمک رسانی به خانواده‌ها نداریم و تلاش می کنیم از هر کسی به خیریه مراجعه می‌کند، حمایت کنیم.

وی با صحبت از تمرکز خیریه بر حمایت از مناطق محروم، از استقرار پنج شعبه در شروع کار در شهرستان‌های محروم استان و سپس راه اندازی و گسترش شعب خیریه در تمام شهرستان‌ها و روستاهای استان اصفهان و کل کشور با هدف گسترش دامنه فعالیت خبر داد.

شهره شیرانی با اشاره به محدودیت های کرونایی، مجازی شدن آموزش ها و دانش آموزان محرومی که توان خرید گوشی و تبلت نداشتند، گفت: اوایل آبان‌ماه ۹۹، حدود پنج هزار تبلت در استان تهیه و به دانش آموزان نیازمند اهدا کردیم. بسیاری از دانش آموزان حتی از تحصیل منصرف شده بودند، اما پس از اهدای تبلت از سوی خیرین توانستند به تحصیل خود ادامه دهند.

رئیس شعب خیریه آبشار عاطفه‌ها در استان اصفهان با بیان اینکه هدف ما صرفا کمک به خانواده های مددجو نیست، گفت: ۱۵ کارگاه در استان اصفهان داریم که به خانواده‌ها فراخوان می کنیم تا در صورت توان مشغول به کار شوند. حدود یک ماه است مجتمع بزرگ کارآفرینی با عنوان سوغات ایران در مشهد راه اندازی شده که ۱۰۰ فروشگاه دارد و در ۲۰۰ متری حرم و در مکانی رایگان تولیدات زنان سرپرست خانوار به فروش می رسد و خوشبختانه ار آن استقبال شده است. همچنین، حدود یکهزار و ۲۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار، شاغل و برخوردار از حقوق و بیمه شده اند و از گردونه مددجویی خیریه آبشار عاطفه‌ها حذف شدند.

وی از فعالیت 15 کارگاه دوزندگی، قالیبافی، صنایع دستی، تولید سبزیجات خشک و انواع ترشیجات، تهیه ماسک و لباس بیمارستانی توسط زنان سرپرست خانوار خبر داد و افزود: تولیدات خود را برای فروش به ما می سپارند که علاوه بر فروش داخل تا مرحله صادرات و ارزآوری پیش رفته است.

وی با بیان مشکلات برخی از خانواده‌های تحت پوشش در تأمین هزینه های درمان، همکاری افتخاری هزار پزشک متخصص در شهر اصفهان و شهرستان‌ها با خیریه آبشار عاطفه ها، قرارداد با داروخانه ها، بیمارستان ها و مراکز مختلف درمانی را از دیگر برنامه های حمایتی خیریه اعلام کرد.

وی با اشاره به بین المللی بودن خیریه آبشار عاطفه‌ها، گفت: حدود دو سالی است که خیریه بین المللی شده و حامیانی در سراسر دنیا دارد، همجنین برخی بیماران نیازمند به درمان در خارج از کشور، مثل کودکان پروانه‌ای، با کمک خیرین و پزشکان همکار با خیریه، در سراسر دنیا از حمایت لازم برخوردار می شوند.

شیرانی بعنوان اولین بانوی موکب دار کشور، از برپایی موکب ها در مراسم اربعین، استقرار آشپزخانه و تهیه روزانه 4تا5هزار غذا در شهر کربلا، موکب جمکران و توزیع غذا بین زائران خبر داد.

احداث مدرسه در مناطق محروم زاهدان، کمک به دانش آموزان جامانده از تحصیل و ساخت بیمارستان در استان هرمزگان از دیگر فعالیت های خیریه آبشار عاطفه ها است که خانم شیرانی به آنها اشاره کرد.

 

کد خبر: 27391

نویسنده: فرزانه افسرطه

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0