9 دی 1399 - 2:15 ب.ظ

انگلیس نسبت به حمایت از نازنین زاغری عقب نشینی کرد؟

وزارت امور خارجه انگلیس به وکلای نازنین زاغری اعلام کرده شهروندان انگلیسی که خارج از این کشور دستگیر می‌شوند حق دریافت خدمات کنسولی ندارند.در این نامه‌ که یک نسخه آن توسط نشریه تایمز لندن مشاهده شد آمده است که اعطای حمایت دیپلماتیک به خانم زاغری تعهد خاصی را برای دولت لندن ایجاد نمی‌کند.

 

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از ایرنا، در این نامه‌ که یک نسخه آن توسط نشریه تایمز لندن مشاهده شد آمده است که اعطای حمایت دیپلماتیک به خانم زاغری تعهد خاصی را برای دولت لندن ایجاد نمی‌کند.

«نازنین زاغری» تبعه ایرانی– انگلیسی سال ۱۳۹۵ به جرم فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام بازداشت شد و اکنون در حال گذراندن دوره محکومیت خود است.

او بر اساس بیانیه سپاه ثارالله کرمان از سرشبکه‌های اصلی موسسات معاند بوده که تحت هدایت و حمایت سرویس‌های رسانه‌ای و جاسوسی دولت‌های بیگانه ماموریت‌های مختلفی برای تحقق اهداف شوم دشمنان نظام انجام داده است.

دولت انگلیس در پنج سال گذشته از تمام ابزارهای ممکن برای تضمین آزادی زاغری استفاده کرد اما موفق به چنین کاری نشد. از جمله اقدام بحث‌برانگیز و غیر معمول وزیر امور خارجه سابق انگلیس که دو سال پیش با اعطای حمایت دیپلماتیک به خانم زاغری، این مناقشه را به یک مسئله رسمی فی‌مابین دولت‌های دو کشور تبدیل کرد.

کد 300

کد خبر: 34894

منبع: ایرنا

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0