23 اسفند 1401 - 8:53 ق.ظ

هجدهمین نمایشگاه قرآن در ماه مبارک رمضان برگزار می شود:

انس و پیوند خانواده‌های اصفهانی با قرآن و عترت

هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت، حجاب و عفاف از تاریخ 16 تا 20 فروردین سال آینده همزمان با ایام ماه مبارک رمضان ازساعت 16 تا 22 در محل دائمی شرکت نمایشگاه های بین‌المللی اصفهان برگزار خواهد شد.

انس و پیوند خانواده‌های اصفهانی با قرآن و عترت

علی تمنایی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان در نشست خبری هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت گفت: امیدوارم با برپایی رویداد نمایشگاه قرآن و عترت امکان گسترش مفاهیم دینی و قرآنی در جامعه بیش از همیشه فراهم شود و آموزه‌های این کتاب آسمانی را سرلوحه کارها و فعالیت‌های خود قرار دهیم.

* انس و الفت مردم با نمایشگاه قرآن

تمنایی به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای برپایی نمایشگاه قرآن در شهرستان‌های استان اصفهان اشاره کرد و افزود: بطورقطع نمایشگاه قرآن زمینه انس و الفت مردم را با قرآن کریم بیشتر خواهد کرد و براساس همین رویکرد در حال برنامه‌ریزی هستیم که در هر کدام از شهرستان‌های استان اصفهان در ماه مبارک رمضان نمایشگاه قرآن را برپا کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: استان اصفهان به لحاظ دارا بودن مجموعه های قرآنی و تعدد مراکز قرآنی و مربیان واساتید زبده قرآنی، رتبه اول کشوری را دارد.

دبیر کمیته نظارت و ارزیابی نمایشگاه قرآن 1402 همچنین به اهمیت تولید محتوای مناسب برای مخاطبان این رویداد نمایشگاهی اشاره کرد و افزود: یکی از دغدغه‌های ما انجام شیوه‌های جدید در برپایی این نمایشگاه است و با توجه به شکل‌گیری کمیته محتوا نمایشگاه قرآن، این امید وجود دارد که بتوانیم با تولید محتوای جدید و کارآمد و جذاب مخاطبان بیشتری را جذب کنیم.

احمدرضا طحانیان، مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین‌المللی اصفهان به هم‌افزایی شکل گرفته میان سازمان‌ها، نهادها و انجمن‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: امیدوارم با هماهنگی‌های انجام شده شاهد یکی از بهترین رویدادهای نمایشگاهی با محوریت قرآن و عترت باشیم و همه تلاش ما این خواهد بود تا بتوانیم شأنیت و منزلت قرآن را با سایر سازمان‌های مربوطه و با تاکید به خرد جمعی بجا بیاوریم.

* تولید محتوا با فعالیت های رویداد محور

طحانیان به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برپایی این رویداد قرآنی اشاره کرد و افزود: در این دوره تلاش کردیم همه فعالیت‌ها رویداد محور باشد و برای هر کدام از رویدادها با توجه به تقسیم کاری که صورت گرفته است محتوای مناسب نیز تولید و در اختیار مردم عزیز قرار داده شود.

وی به اقدامات صورت گرفته درباره برپایی نمایشگاه قرآن در سال 1401 اشاره کرد و ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه قرآن 80 درصد فضای نمایشگاهی مرتبط با موضوع قرآن است و باقی فضای نمایشگاه اصفهان به موضوع حجاب و عفاف اختصاص داده شده است.

* شعار امسال نمایشگاه “قرآن، خانواده و آرامش”

مهدی مسماریان، مدیر امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان و مسئول کمیته محتوایی با توجه به انتخاب شعار نمایشگاه قرآن در سال 1402 گفت: شعار امسال نمایشگاه قرآن پس از گفتگوها و هم‌اندیشی‌ها با نام “قرآن، خانواده و آرامش” انتخاب شد و هدف از این نامگذاری انس و پیوند قرآن با خانواده‌ها مدنظر بوده است.

وی همچنین با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای برپایی رویدادهای جنبی نمایشگاه قرآن گفت: از جمله فعالیت‌های انجام شده، برنامه‌ریزی برای برگزاری محافل هنری، دینی و قرآنی خواهد بود و در این محفل‌ها از ظرفیت و توانایی هنرمندان گرانقدر استفاده خواهد شد.

مسماریان یکی دیگر از برنامه‌های جنبی را تجلیل از فعالان حوزه قرآن و پژوهش‌های قرآنی عنوان کرد و افزود: در نظر داریم با تجلیل از برترین فعالان قرآنی از زحمات بی‌دریغ و ارزشمند و تلاش‌های مهم این عزیزان همزمان با برپایی نمایشگاه قرآن قدردانی به عمل آید و دو محفل قرآنی قبل از افطار و بعد از افطار و همچنین طرح اجرای سرودهای محلی را خواهیم داشت.

*تردد به نمایشگاه در دوایستگاه میدان احمدآباد و میدان بزرگمهر

حامد شبانی مسئول کمیته اجرایی نمایشگاه قرآن و عترت در ادامه به حضور مؤسسات شاخص قرآنی و مهد قرآن و دارالقرآن های اصفهان اشاره کرد و افزود: تا الان حدود 185 غرفه با مساحت 6700 متر فضای نمایشگاهی در نظر گرفته شده و امسال نیز نسبت به سال های گذشته با استقبال خوب غرفه داران از این نمایشگاه شده است.

شبانی ادامه داد: در این نمایشگاه همایش کنگره 24 هزار شهید استان اصفهان برگزار خواهد شد و شهروندان و بازدیدکنندگان می توانند به منظور تسهیل در ایاب و ذهاب و سرویس دهی مناسب، از دو ایستگاه اتوبوس میدان احمدآباد و میدان بزرگمهر ازساعت 16 تا 22  برای تردد به نمایشگاه استفاده کنند.

کد خبر: 132262

نویسنده: ناصر بهروان

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0