28 فروردین 1399 - 2:02 ب.ظ

انتقاد کدخدایی به طرح دو فوریتی مجلس

سخنگوی شورای نگهبان در یادداشتی مباحثی نسبت به تصویب طرح دوفوریتی مجلس برای اصلاح بخش‌هایی از قانون انتخابات مطرح کرد. کدخدایی نوشت: امروز در خبر‌ها آمده بود که مجلس بعد از تعطیلات کرونایی و غیر کرونایی جلسه علنی داشت و ناگهان یک طرح دوفوریتی مطرح شد که همگان را به تعجب واداشت. وسط بحران کرونا چه چیز واجب‌تر از اصلاح قانون انتخابات؟!

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از پایگاه خبری انتخاب، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی اش در فضای مجازی مطالبی نسبت به مصوبه امروز مجلس درباره طرح دوفوریتی اصلاح بخش‌هایی از قانون انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و خبرگان مطرح کرد.

متن کامل یادداشت کدخدایی به شرح زیر است:

امروز در خبر‌ها آمده بود که مجلس بعد از تعطیلات کرونایی و غیر کرونایی جلسه علنی داشت و ناگهان یک طرح دوفوریتی مطرح شد که همگان را به تعجب واداشت. وسط بحران کرونا چه چیز واجب‌تر از اصلاح قانون انتخابات؟! انتظاری که ۴ سال به پای آن نشسته بودیم! اول خیال کردم وظیفه ناتمام مجلس یعنی اصلاح قانون انتخابات و اجرای سیاست‌های کلی انتخابات موضوع دوفوریتی است! اما زهی خیال باطل! احقاق حق آن دسته از نمایندگانی که علیه آن‌ها مثلا گزارش خلاف واقع داده شده است! موضوعی حیاتی و ضروری برای کشور آن هم در این وانفسای کرونایی! آن قدر مهم که سایر مصوبات مورد نیاز کشور به تاخیر افتد و حقوق از دسترفته احتمالی آن ۷۵ نفر نماینده که از اوجب واجبات شناخته شده اولویت یابد و البته که فی التاخیر آفات؟ حالا کاری نداریم چرا در بیان تعداد نمایندگان رد صلاحیت شده همیشه عدد ۹۰ و ۸۰ تکرار می‌شود؟ منظور خاصی در میان است؟ نمی‌دانم، ولی یکی نیست از این‌ها بپرسد الان که جلسات علنی دارید از نمایندگان ردصلاحیت شده خواسته شود دست خود را بالا بگیرند و یک نفر دیگر شمارش کند قطعا از ۷۵ نفر بالاتر نخواهد رفت. این نه به تعبیر وزیر معزول، کرونای شورای نگهبان است و نه به تعبیر نماینده مجلس دهم عذاب الهی آن هم به خاطر رد صلاحیت نمایندگان! صرفا یک شمارش ساده از ۱ تا ۷۵ است.

زیاد از بحث اصلی دور نشویم، ما در شورای نگهبان البته موافق هستیم که هر کس ادعای کذبی به نمایندگان و غیر نمایندگان وارد کرد باید در محاکم پاسخ گو باشد، هم قانون داریم و هم می‌توان دوباره بر آن تاکید کرد، اما از آن طرف طراحان این طرح هم قول دهند وقتی مطالب برایشان روشن شد و دلایل آن هم نه در یک که بعضا در چند جلسه توضیح داده شده از توسل به این مقام و آن مقام خودداری کرده و از حاشیه‌سازی پرهیز کنند. خودتان به مردم حوزه انتخابیه بفرمائید که دلائل چه بوده است! شاید بهتر باشد یک بند دیگر به این دو فوریتی اضافه شود که هر نماینده بعد از استماع دلائل رد صلاحیت خود موظف باشد در یک میتینگ انتخاباتی آن‌ها را بیان و یا در رسانه‌ها منتشر نماید؟! الحاق این بند هم زحمت ما را در مقابل سوال خبرنگاران محترم کم می‌کند که همیشه پاسخ می‌دهیم قانون ما را از انتشار دلایل رد صلاحیت منع کرده است و هم نشان می‌دهد که نمایندگان محترم به دنبال اصلاح قانون انتخابات برای اصلاح روند جاری انتخابات هستند! در این صورت دو فوریتی آن‌ها نیز قابل توجیه خواهد بود.
فاعتبروا یا اولی الابصار

کد 300

کد خبر: 41192

منبع: انتخاب

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0