31 اردیبهشت 1401 - 11:53 ق.ظ

محمد نادری، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان

املاک بدون سند موضوع 80 درصد دعاوی ملکی دادگستری اصفهان

در آئین تکریم و معارفه هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران اصفهان گفت:۸۰ درصد از دعاوی مطرح شده در مراکز دادگستری در حوزه ملکی مربوط به املاک قولنامه ای است و با سیستم مکانیزه می‌توان این مشکلات را برطرف ساخت.

محمد نادری، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان در آئین تکریم و معارفه هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران اصفهان گفت:۸۰ درصد از دعاوی مطرح شده در مراکز دادگستری در حوزه ملکی مربوط به املاک قولنامه ای است  و با سیستم مکانیزه می‌توان این مشکلات را برطرف ساخت.

نادری با بیان اینکه طی چند سال اخیر در حال عبور از سیستم سنتی به مکانیزه در حوزه ثبت اسناد بودیم، افزود: اگر کمک هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان اصفهان نبود و اظهار نظرات تأثیر گذار آنها نبود با مشکل روبه‌رو می‌شدیم.

همچنین امیر مسعود مرادی باغبادرانی، رئیس سابق کانون سردفتران و دفتریاران استان اصفهان با بیان اینکه راه‌اندازی ساختمان کانون سردفتران و دفتریاران استان اصفهان و تجهیز آن از جمله اقدامات صورت گرفته در کانون بوده است، افزود: در زمینه اوضاع بیمه سردفتران و دفتریاران نیز پیگیری‌های زیادی صورت گرفت تا امروز وضعیت مناسبی را در حوزه پرداخت نسخ و انعقاد قرارداد با مراکز درمانی داشته باشیم.

مرادی با بیان اینکه هنوز وظیفه دفتریاران در قانون مشخص نیست، افزود: باید هر چه زودتر این امر نیز تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه اوضاع دفاتر اسناد رسمی بسیار بد است، افزود: عملکرد فعلی یا فساد و یا استعفای دسته جمعی را به دنبال دارد.

مرادی با بیان اینکه سال‌هاست اداره ثبت از برون سپاری می‌گوید اما هنوز اتفاقی نیفتاده است، افزود: اما باید روند برون سپاری هم با همکاری دفاتر اسناد رسمی انجام شود.

کد خبر: 115604

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0