25 شهریور 1400 - 11:00 ق.ظ

امحاء لامپ های بخار جیوه

مدیر دفتر ایمنی گفت: شرکت توزیع برق استان اصفهان ، نظر به تعهد و مسئولیت اجتماعی جهت حفظ محیط زیست و پیشگیری از آلودگی آب وخاک اقدام به امحاء۱۱۵۰ کیلو گرم لامپ های جیوه ای نموده است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، یوسف زاده ظهار داشت: شرکت توزیع برق استان اصفهان با عقد قرارداد با یکی از شرکتهای پیشرو درصنعت بازیابی، بازیافت و بی خطر سازی پسماند های ویژه (صنعتی) و طراح و مجری راه حلهایی برای مدیریت پسماند های الکتریکی و الکترونیکی ” شرکت نوآفرینان سبز فروردین ” اقدام به امحاء۱۱۵۰ کیلو گرم لامپ های جیوه ای نموده است.

وی با بیان اینکه پسماند حاصل از هر فرایندی،  یکی از خروجی های غیر قابل اجتناب است که متناسب با افزایش جمعیت و مصارف، افزایش خواهد یافت، افزود: یکی از خطرناکترین پسماندها از گروه های پنج گانه پسماند، پسماندهای برقی و الکترونیکی است. اینگونه پسماندها، دارای مواد خطرناک هستند و مدیریت مناسب و اصولی آنها همواره یکی از چالش های محیط زیستی است.

این مقام مسئول ادامه داد: ارزش ناچیز مواد بازیافتی لامپ های سوخته و همچنین غلظت بالای مواد خطرناک، باعث شده تا این موضوع از جنبه زیست محیطی اهمیت بالایی داشته باشد. استفاده از جیوه در صنعت روشنایی وبه تبع آن استفاده فراوان از لامپ های جیوه ای در سالهای گذشته، منجر به مواجهه بیشتر افراد با این عنصر شده است و با توجه به اینکه در اغلب موارد بازیافت لامپ به درستی صورت نمی گیرد، مقدار زیادی جیوه وارد چرخه زیست محیطی می شود که می تواند آسیب های جدی و جبران ناپذیری به سلامت انسان وارد کند.

یوسف زاده گفت: در بین سایر مصنوعاتی که در ساختار آنها جیوه به کار می رود، لامپ، ویژگی های خاصی دارد از جمله اینکه: در دسترس عموم است. به دلیل شکنندگی، امکان آزاد شدن جیوه آن در محیط زیست بسیار زیاد است و به همین دلیل به استفاده از جیوه در صنایع روشنایی و راهکارهای بازیافت آن توجه ویژه ای می شود.

وی بیان داشت: جیوه در هر دو حالت گازی و مایع به شدت سمی است. اگر این فلز سنگین و سمی خورده شود، منجر به ضایعات مغزی و کبدی می شود. جیوه به آسانی از طریق بافتهای پوستی، تنفسی و گوارشی جذب می شود. این عنصر، سیستم عصبی مرکزی را مورد حمله قرار داده و تاثیرات بسیار بدی روی دهان، لثه و دندان می گذارد.

مدیر دفتر ایمنی افزود: در این خصوص شرکت توزیع برق استان اصفهان، نظر به تعهد و مسئولیت اجتماعی جهت حفظ محیط زیست و پیشگیری از آلودگی آب وخاک، همچنین حفاظت از سلامت انسانها، فرایندها و رویه های کاری در خصوص بسته بندی، جمع آوری، انبارش و نیز کاهش مصرف این اقلام، تهیه و اجرایی کرده است و با عقد قرارداد با یکی از شرکتهای پیشرو درصنعت بازیابی، بازیافت و بی خطر سازی پسماند های ویژه (صنعتی) و طراح و مجری راه حلهایی برای مدیریت پسماند های الکتریکی و الکترونیکی ” شرکت نوآفرینان سبز فروردین ” اقدام به امحاء۱۱۵۰ کیلو گرم لامپ های جیوه ای نموده است.

کد خبر: 39241

منبع: مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان اصفهان

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0