18 خرداد 1401 - 10:30 ق.ظ

افزایش ۶۵ درصدی شرکت‌کنندگان در جشنواره ‌امام رضا

جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا (ع) در دومین تجربه برگزاری خود، با استقبال گسترده‌ای مواجه شده و در مقایسه با اولین دوره هم در تعداد شرکت‌کنندگان و هم در تعداد آثار شاهد افزایش قابل توجه هستیم.

 

دبیر اجرایی دومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) از رشد 65 درصدی شرکت‌کنندگان و دریافت بیش از 3 هزار اثر در دومین دوره این جشنواره خبر داد و گفت: همان‌طور که پیش‌بینی شده بود، جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا (ع) در دومین تجربه برگزاری خود، با استقبال گسترده‌ای مواجه شده و در مقایسه با اولین دوره هم در تعداد شرکت‌کنندگان و هم در تعداد آثار شاهد افزایش قابل توجه هستیم.

محسن هوشمند با اشاره به اتمام مهلت ارسال آثار به دومین دوره این جشنواره افزود: طبق آمار تجمیع شده، ۳ هزار و ۱۲۷ اثر به دبیرخانه این دوره از جشنواره ارسال شده است که به صورت تفکیکی شامل ۷۷۳ اثر در بخش خبرگزاری‌ها و مطبوعات، ۸۵۰ اثر در بخش رسانه‌های صوتی و تصویری، ۴۸۴ اثر در بخش رسانه‌های مجازی، ۵۹۳ اثر در بخش عکس و گرافیک، ۵۴ اثر در بخش پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی و ۳۷۳ اثر در بخش بین‌الملل بوده است. دبیر اجرایی جشنواره به افزایش قابل توجه شرکت‌کنندگان در این دوره هم اشاره و اظهار کرد: با توجه به اینکه در دومین سال برگزاری جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)، آگاهی عموم علاقه‌مندان و به ویژه اصحاب رسانه، نسبت به روند برگزاری و بخش‌های مختلف این جشنواره بیشتر شد و مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی نیز برای معرفی جشنواره از ظرفیت‌های بیشتری استفاده کرد، شاهد افزایش قابل توجه تعداد شرکت کنندگان هستیم به گونه‌ای که تعداد آن‌ها با رشد ۶۵ درصدی نسبت به دوره اول، هم‌اکنون به هزار و یک نفر رسیده که شامل ۵۵۸ نفر از آقایان و ۴۴۳ نفر از بانوان بوده است.

دبیر اجرایی جشنواره، آمار تفکیکی مشارکت استان‌ها در دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) را هم اعلام کرد و گفت: در فهرست آثار دریافتی دومین دوره جشنواره، نام تمامی ۳۱ استان کشور به چشم می‌خورد و مخاطبانی از سراسر ایران، آثار خود را به دبیرخانه ارسال کرده‌اند که در این بین، خراسان رضوی با ۸۲۹ اثر، تهران با ۴۷۵ اثر و اصفهان با ۴۴۵ اثر بیشترین آثار ارسالی را داشته‌اند. هوشمند همچنین با اشاره به دریافت آثاری از سایر کشورها گفت: در دومین دوره جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع)، آثاری از کشورهای مختلف جهان از جمله عراق، ترکیه، سوریه و انگلستان به دبیرخانه ارسال شده که در بخش بین‌الملل شرکت داده خواهد شد.

وی افزود: در بخش بین‌الملل جشنواره، ۴۰ گزارش خبری، ۲۹ مستند، ۲۵ اثر پویانمایی و موشن گرافیک، ۴۱ نماهنگ، ۱۴۹ عکس، ۳۲ برنامه رادیو و تلویزیونی و ۳۴ محتوای شبکه‌های اجتماعی دریافت شده است. به گفته هوشمند در حال حاضر مراحل داوری آثار در دو بخش هیأت‌های انتخاب و هیأت‌های داوران در حال انجام است و همزمان با دهه ولایت، مراسم اختتامیه جشنواره برگزار خواهد شد.

کد خبر: 116400

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0