18 تیر 1401 - 5:00 ب.ظ

رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان مرزی رازوجرگلان گفت:

افزایش ۱۰۰ درصدی بازدید از اماکن تاریخی رازوجرگلان

حدود پنج هزار گردشگر در سه ماهه نخست سالجاری از اماکن تاریخی و گردشگری این شهرستان بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان مرزی رازوجرگلان گفت: حدود پنج هزار گردشگر در سه ماهه نخست سالجاری از اماکن تاریخی و گردشگری این شهرستان بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

عقیل مجردی اظهار داشت: آمارها نشان می دهد که از اماکن تاریخی و گردشگری این شهرستان مرزی همچون سد چندیر و سومبار، چشمه فرح دین و امامزاده نبی در بخش غلامان روزانه حدود ۵۰۰ نفر بازدید می کردند. وی با بیان اینکه بزودی ۳ مجوز اقامتگاه بومگردی در این شهرستان مرزی صادر می شود، گفت: هم اینک چهار اقامتگاه بومگردی در رازوجرگلان فعال است که بیشتر اوقات ظرفیت آن تکمیل است. مجردی با اشاره به ثبت سه اثر از هنرمندان این شهرستان مرزی در ششمین دوره مُهر اصالت ملی صنایع دستی، یادآور شد: قالیچه ابریشم دوروی دویدوخ، جلیقه زنانه دورو ترکمنی و شال ابریشمی ترکمنی سه اثری هستند که موفق به کسب مهر اصالت ملی یا نشان مرغوبیت کالا شد.

 

رییس اداره میراث فرهنگی رازوجرگلان با اشاره به دستگیری ۲ حفار غیرمجاز و کشف یک دستگاه فلزیاب، گفت: این افراد در روستای مرزی اشرفدره در حال حفاری غیرمجاز بودند که با هماهنگی پاسگاه مرزی دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شدند. مجردی با تاکید بر لزوم همکاری نهادهای اجتماعی و مردمی در حفاظت از میراث فرهنگی شهرستان، بیان کرد: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در مورد لزوم حفاظت از آثار تاریخی در اولویت اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان شمالی قرار دارد.

خراسان شمالی با دارا بودن ۸۶۳ هزار نفر دارای  ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.

کد خبر: 117810

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0