4 بهمن 1399 - 3:41 ب.ظ

مسیر اصفهان- شیراز ۲ ساعت کوتاه‌تر می‌شود؛

افتتاح ۲۲۴ کیلومتر از آزادراه اصفهان-شیراز تا خرداد سال آینده

اصفهان مجری طرح‌های آزادراهی در مرکز، جنوب و جنوب شرقی کشور گفت: با اجرای پروژه آزادراه اصفهان شیراز، مسیر سفر از اصفهان به شیراز به طول ۱۳۰ کیلومتر و حدود دو ساعت کاهش می‌یابد.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از ایسنا/ علیرضا صلواتی با اشاره به آخرین وضعیت اجرای پروژه ملی آزادراه اصفهان – شیراز و وضعیت ساخت آن اظهار کرد: پروژه آزادراه اصفهان- شیراز که ۸ درصد از کل آزادراه‌های در حال ساخت کشور را به خود اختصاص داده، از سال ۹۲ آغاز به کار کرده و یکی از آزادراه‌های مهم کشور است که امیدواریم با همت و تلاش همگانی اتفاقات خوبی در این زمینه رقم بخورد.

وی با تشریح جزئیات آزادراه اصفهان- شیراز، گفت: کل آزادراه اصفهان شیراز ۳۴۰ کیلومتر و در دو بخش اصفهان- ایزدخواست به طول ۱۱۶ کیلومتر و ایزدخواست- شیراز به طول ۲۲۴ کیلومتر پیش‌بینی شده است. بخش دوم کار یعنی پروژه ایزدخواست- شیراز هم‌اکنون در دست اجرا بوده و با ۸۵ درصد پیشرفت به کار خود ادامه می‌دهد و بخش نخست نیز در مرحله مطالعات قرار دارد.

مجری طرح‌های آزادراهی در مرکز، جنوب و جنوب شرقی کشور، ادامه داد: در پروژه آزادراه اصفهان- شیراز که با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع و در ۷ قطعه در حال اجرا است، به میزان یک هزار و ۷۰۰ هکتار آزادسازی انجام گرفته و ۹۸ جبهه کاری، یک هزار و ۳۲۰ نفر نیرو به صورت روزانه و ۹۲۰ دستگاه ماشین‌آلات مختلف فعال شده و قرار است ۱۰ کارخانه آسفالت‌سازی در این پروژه فعالیت کنند.

آزادراه ایزدخواست شیراز نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان بودجه دیگر 

وی پیرامون اعتبارات پروژه آزادراه اصفهان شیراز، افزود: تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در پروژه آزادراه اصفهان- شیراز صرف شده و با برآوردهای صورت گرفته، ۲ هزار میلیارد تومان دیگر اعتبار برای تکمیل و بهره‌برداری لازم است که در صورت تامین، تا خرداد ۱۴۰۰ افتتاح خواهد شد.

صلواتی درباره مزایای آزادراه اصفهان شیراز، گفت: کاهش ۲ ساعتی مدت زمان سفر از اصفهان به شیراز معادل ۱۳۰ کیلومتر مسافت، کاهش سالانه ۱۳۶ میلیون لیتر مصرف سوخت، صرفه‌جویی حدود ۷۰۰ میلیارد تومان در سال نخست بهره‌برداری در اقتصاد کشور از جمله مزایای پروژه اصفهان شیراز است.

کاهش قابل توجه تلفات جاده‌ای با افتتاح آزادراه

وی با اشاره به رتبه نخست استان فارس در زمینه تصادفات جاده‌ای در کشور، اظهار کرد: طبق برآوردهای انجام شده، کاهش حدودا ۱۵۰ میلیارد تومان خسارت و هزینه‌های تصادفات جاده‌ای و استهلاک خودروهای عبوری در سال نخست بهره‌برداری و نیز کاهش ۵۵۰ تن کشته و مجروح در سال از مهم‌ترین مزیت‌های افتتاح آزادراه اصفهان- شیراز به شمار می‌رود.

مجری طرح‌های آزادراهی در مرکز، جنوب و جنوب شرق کشور با اشاره به نگاه ویژه مسئولان به پروژه آزادراه اصفهان شیراز، گفت: نگاه مدیران کشور به پروژه آزادراه اصفهان شیراز، یک نگاه جدی است و توجه ویژه‌ای از سوی ریاست جمهوری، وزارت راه وشهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به این پروژه معطوف شده و امیدواریم که هرچه سریعتر به نتیجه برسد.

بهره برداری از آزادراه ایزدخواست-شیراز تا خرداد ۱۴۰۰ 

وی با تاکید بر ضرورت فعالیت جهادی در اجرای پروژه آزادراه اصفهان شیراز تصریح کرد: تمرکز جدی ما، تکمیل هرچه سریعتر آزادراه اصفهان شیراز است و در تلاشیم که تا خرداد ۱۴۰۰، این پروژه به سرانجام برسد؛ تمام مهندسان، کارگران، مشاوران، ناظران، سرمایه گذاران، پیمانکاران و تک تک عوامل حاضر در این پروژه باید تلاش کنند و در این خصوص مدیریت جهادی را مد نظر قرار دهند.

صلواتی خواستار افزایش جبهه‌های کاری پروژه آزادراه اصفهان شیراز شد و تاکید کرد: درخواستم از عوامل پروژه آزادراه اصفهان- شیراز این است که هر چه سریعتر، جبهه‌های کاری این پروژه را افزایش داده و حتی در ایام تعطیلات نوروز نیز، پروژه را فعال نگه دارند تا هرچه سریعتر به سرانجام برسد.

وی با تاکید فراوان بر اهمیت پروژه آزادراه اصفهان- شیراز، ادامه داد: نگاه ما بر این است که حتما تا خرداد ۱۴۰۰، آزادراه اصفهان- شیراز به بهره‌برداری برسد و در این راستا تلاش می‌کنیم تزریقات مالی لازم انجام شده و روند اداری و اجرایی بروکراسی آن تسریع شود.

مجری طرح‌های آزادراهی در مرکز، جنوب و جنوب شرقی کشور، ادامه داد: رویکرد ما این است که در پروژه آزادراه اصفهان- شیراز، هیچ گونه تاخیری وجود نداشته باشد و موارد مختلف نامه‌نگاری‌ها و بروکراسی موجود به هیچ وجه خللی در کار پروژه ایجاد نکند و این موضوع باید در روند اجرای پروژه به صورت پیش‌فرض قرار گیرد و به طور کامل احساس شود.

وی با تاکید بر ضرورت لزوم کاهش هزینه‌های پروژه، افزود: بررسی‌های مالی و اقتصادی پروژه نشان می‌دهد که برای کاهش هزینه‌های آن باید تا حد ممکن به روند پیشرفت پروژه سرعت ببخشیم و مانع از فرسایشی شدن و افزایش هزینه‌های آن در طول زمان شویم، چراکه با فرسایشی و زمان‌بر شدن یک پروژه هزینه‌های آن نیز افزایش می‌یابد.

صلواتی درباره جزئیات توپولوژی منطقه‌ای این آزادراه، تصریح کرد: ۵۸ درصد از محدوده آزادراه اصفهان – شیراز در منطقه کوهستانی قرار گرفته، بنابراین ضرورت داشت که برای اجرای آن، پل‌ها و تونل‌های مورد نیاز ساخته شود، همچنین ۲۰ درصد از مساحت آن نیز در دشت و ۲۳ درصد به صورت تپه ماهوری است.

توسعه استان‌های جنوبی کشور با افتتاح آزادراه

وی با اشاره به ضرورت توجه به توسعه اقتصادی استان‌های مختلف کشور، ادامه داد: این پروژه در توسعه اقتصادی استان‌های جنوبی کشور نقش قابل توجهی دارد و زمینه افزایش گردشگری و تسهیل حمل و نقل مسافر و حمل و نقل بار در استان‌های مختلف نظیر فارس، کرمان، بوشهر و سیستان و بلوچستان را فراهم می‌کند.

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با اشاره به بخش دیگر طرح ملی آزادراه اصفهان – شیراز، حد فاصل اصفهان تا ایزدخواست، گفت: در حال حاضر مذاکرات خوبی با سرمایه‌گذاران برای ورود به این پروژه نیز صورت گرفته و امیدوارم هرچه سریعتر این موضوع نیز نهایی شود. مسیر ۱۱۶ کیلومتری اصفهان – ایزدخواست حدفاصل سه‌راهی مبارکه و انتهای آزادراه شرق اصفهان تا ایزدخواست بوده و از این طریق به آزادراه ایزدخواست شیراز متصل خواهد شد.

وی اضافه کرد: آزادراه اصفهان شیراز دارای ۳۴۰ کیلومتر طول بوده که بخش حدفاصل ایزدخواست تا شیراز آن در ۷ قطعه به طول کلی ۲۲۴ کیلومتر در حال اجراست.

صلواتی گفت: طول قطعه یک آزادراه ۵۴ کیلومتر، طول قطعه دوم، ۳۰ کیلومتر، طول قطعه سوم ۲۳ کیلومتر، طول قطعه چهارم ۳۵ کیلومتر و طول قطعه پنجم آن ۳۵ کیلومتر است. قطعه ششم با ۳۵ کیلومتر و قطعه هفتم نیز با ۱۲ کیلومتر در حال حاضر روند اجرایی خود را طی می‌کند.

300

کد خبر: 31832

منبع: ایسنا

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0