16 بهمن 1399 - 4:17 ب.ظ

افتتاح خط تولید ماسک‌های N۹۵ در دانشگاه صنعتی اصفهان

با تلاش پژوهشگران و فناوران دانشگاه صنعتی اصفهان و با همکاری شرکت فولاد مبارکه اصفهان، خط تمام اتوماتیک و مکانیزه تولید ماسک‌های ۹۵N طراحی، ساخت و امروز (۱۶ بهمن ماه) به بهره برداری رسید.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان/ علیرضا فدایی مجری طرح خط تولید ماسک‌های N۹۵ در دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این که تولید ماسک با لایه‌ای از پوشش نانو یکی از ویژگی‌های مهم این دستگاه است، توضیح داد: دستگاه الکتروریسی نانوالیاف که در دانشگاه صنعتی اصفهان طراحی و ساخته شده این امکان را فراهم می‌کند که یک لایه با پوشش نانو بین ماسک اضافه شود و در نتیجه شاهد یک ماسک با کیفیتی بهتر از ۹۵N باشیم و نتایج تست‌های استاندارد نشان دهنده این موضوع است.

فدایی ادامه داد: دستگاه تمام اتوماتیک تولید ماسک‌های N۹۵ از ۱۰ بخش مختلف شامل مکانیزم‌های رول باز کن، دوخت اولیه، انباره، دوخت گوشواره، دوخت سوپاپ، قالب سوپاپ زنی، ایستگاه تنظیم، روبینی زنی، دوخت و برش نهایی، دوخت زیرچانه، جمع آوری ضایعات و بسته بندی اتوماتیک بدون دخالت دست و کاملاً بهداشتی تشکیل شده است.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: بخشی ازفناوری‌های به کارگیری شده در این دستگاه از مجموعه‌های داخلی کشور بوده، اما کلیه مراحل طراحی، ساخت قطعات و مکانیزم‌ها در دانشگاه صنعتی اصفهان انجام شده است.

او با اشاره به امکان تنظیم قابلیت‌های مختلف این دستگاه شامل سرعت و میزان تولید، اضافه کرد: امکان تغییر پارامتر‌ها از طریق فینگرتاچ، کار با این دستگاه پیشرفته را بسیار ساده نموده است. همچنین درصورتی که هرگونه مشکلی در فرآیند‌های این دستگاه به وجود آید، به راحتی تعمیر می‌شود و نیازی به واردات قطعات و مکانیزم‌های آن نخواهیم داشت.

فدایی در پایان گفت: با ساخت این دستگاه ضمن ایجاد امکان تولید روزانه بیش از ۲۵ هزار ماسک شش لایه و هفت لایه بیمارستانی در دانشگاه صنعتی اصفهان، زمینه برای تولید انبوه و صادرات این فناوری فراهم شده است.

300

کد خبر: 32762

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0