4 شهریور 1400 - 6:00 ب.ظ

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

اصفهان یکی از پنج استان برتر باسواد کشور است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: نتیجه ارزیابی عملکرد معاونت سوادآموزی نشان می‌دهد استان اصفهان در سواد آموزی از جایگاه مطلوب برخوردار و یکی از پنج استان برتر با سواد کشور است.

به گزارش عصر اصفهان، محمد اعتدادی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: روش‌های سنتی سواد آموزی جوابگو نیست و استفاده از روش‌های نو در فرآیند سوادآموزی ضروری است و با توجه به چالش مهاجر پذیر بودن اصفهان باید تلاش شود تا درصد باسوادی در جامعه هدف بطور کامل تا رسیدن به نقطه ریشه‌کنی بیسوادی محقق شود.

وی افزود: سواد آموزی از جمله مهمترین نیاز‌ها برای پیشرفت هر کشوری است و برای رسیدن به نقطه مطلوب در فعالیت‌های سواد آموزی باید روحیه جهادی میان فعالان این حوزه تقویت و از هرگونه تشریفات اداری پرهیز شود.

اعتدادی یادآور شد: نتیجه ارزیابی عملکرد معاونت سوادآموزی این اداره کل نشان می‌دهد بر اساس محور‌های ۲۵ گانه شاخص و ارزیابی معاونت سوادآموزی کشور اصفهان در۱۴ شاخص رتبه اول تا سوم کشوری کسب کرده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این استان اصفهان در پنج شاخص خلاقیت و نوآوری، سامانه سواد آموزی، نشست کتابخوانی، آموزش رایانه و طرح خواندن با خانواده با کسب رتبه‌های ۴ الی ۱۰، در جایگاهی بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: سواد یک مهارت اجتماعی است و سه‌کارکرد مهم توانمندسازی، آگاه سازی و اصلاح رفتار در زندگی مخاطبان دارد و بیسوادی زمینه آسیب پذیری و آسیب رسانی در افراد را تقویت می‌کند و استان اصفهان با ۹۷.۷ درصد باسوادی جزو پنج استان برتر با سواد کشور است و از جایگاه مطلوبی در سواد آموزی برخوردار است.

وی تاکید کرد: از جمله ماموریت اداره کل آموزش و پرورش استان در حوزه سوادآموزی شناسایی، جذب و آموزش بزرگسالان بی سواد و کم سواد است و لازمه آن افزایش دقت در ثبت نام، ارتقاء کیفیت آموزشی و کسب اطمینان از نتایج است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: گسترش آموزش‌های سوادآموزی از طریق توسعه و تقویت مراکز یادگیری محلی سریعتر صورت می‌گیرد.

104

کد خبر: 31327

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0