27 مرداد 1401 - 8:42 ب.ظ

مدیر عامل شرکت حمل و نقل ریلی بهتاش سپاهان:

اصفهان چهارراه ریلی کشور است

خیرالله سلیمیان مدیر عامل شرکت حمل و نقل ریلی بهتاش سپاهان با بیان اینکه اصفهان چهارراه ریلی کشور است، گفت : در صورت حمایت مسئولان می توان امید داشت اصفهان قطب ویژه صنعت ریل در کشور شود، بدون شک توجه و سرمایه گذاری و اعتماد به صنعتگران اصفهانی در آینده این استان از لحاظ صنعت ریلی، می تواند اثرگذار باشد.

 

عصراصفهان- ناصربهروان

* شرکت بهتاش سپاهان نخستین خریدار ریل تولید داخل
وی افزود: در سال 1400 با همکاری صنعتگران اصفهانی حدود 25 نمونه قطعه در منطقه شاهپور کلید زدیم و می توانیم ادعا کنیم با توجه به کیفیت فعالیت صورت گرفته وابستگی به خارج از کشور قطع شده است. همچنین این شرکت نخستین خریدار ریل تولید داخل بوده که توسط شرکت ذوب آهن تولید می شود.
سلیمیان ادامه داد : عمده فعالیت حمل و نقل ترکیبی کالا در داخل کشور به صورت کانتینری وتوسط دو بخش ریلی و جاده ای انجام می پذیرد و با توجه به قابلیت بالای جابجایی کالا، نقش راه آهن در حمل ونقل ترکیبی از ضروریات است.
مدیر عامل شرکت حمل و نقل ریلی بهتاش سپاهان افزود: در بررسی تحقیقی که در رابطه با حمل ونقل ترکیبی انجام شده است ، مزایای شاخص های ارزیابی شناسایی و در بررسی این مزایا به دو شاخص هزینه و کیفیت حمل ونقل پرداخته شده است و با استفاده از این دو شاخص حمل و نقل ریلی و جاده ای با هم مقایسه شده و مزایای استفاده از راه آهن در حمل و نقل ترکیبی تبیین شده است .
وی با بیان اینکه در حال حاضر، سالانه 180 میلیون تن بار ریلی داریم که فقط 50 میلیون تن از طریق ریل جابجا می شود، افزود: این شرکت سالانه 7 میلیون تن بار را جابه جا می کند و اصفهان ظرفیت استقرار 50درصدی حمل و نقل ریلی را دارد که اگر در این زمینه همکاری های لازم انجام شود، سالانه تا 35میلیون تن می‌توانیم افزایش ظرفیت داشته باشیم.
* چشم انداز شرکت تا سال 1404
سلیمیان به راه اندازی بندر خشک در شرق اصفهان اشاره کرد و افزود: با راه اندازی بارانداز 32هکتاری در شرق اصفهان، هزینه‌های حمل و نقل کاهش، مشکلات محیط زیستی و حوادث ترافیک در جاده ها جلوگیری شده، ظرفیت حمل و نقل کشور افزایش یافته و امنیت جابجایی بار ارتقا پیدا کرده است.
مدیر عامل شرکت حمل و نقل ریلی بهتاش سپاهان بابیان اینکه 12 درصد بار کشور از طریق سیستم ریلی و 88 درصد از طریق سیستم حمل و نقل جاده ای انجام می شود، افزود: تا سال 1404 طبق چشم انداز شرکت ، باید 120 میلیون تن حمل ونقل ریلی برسیم که در حال حاضر حدود 50 میلیون تن است.
وی افزود: امسال برای نخستین بار با بهره‌گیری از امکانات حمل و نقل ریلی، محموله های سنگ، کاشی و شمش های فولادی را به خارج از کشور صادر شد و همچنین در نمایشگاه های توانمندی های ایران در کشورهایی مانند ترکیه و قزاقستان حضور داشته و توانسته ایم با شرکت های بزرگ قزاقستان وارد مذاکره شده و فرصت های مناسب سرمایه گذاری برای ما رقم خورده است.
* بزرگ ترین مجموعه در زمینه تعمیرات انواع واگن باری
در ادامه محمد تمنایی، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان و مشاور حمل و نقل شرکت بهتاش سپاهان گفت: شرکت بهتاش سپاهان یکی از بزرگ ترین مجموعه ها در زمینه تعمیرات انواع واگن باری بوده و در مجاورت ایستگاه راه آهن در شرق استان اصفهان و در موقعیت کیلومتر 35 جاده اصفهان- نائین قرار گرفته است.
تمنایی با بیان اینکه این شرکت در زیر ساخت ریلی( BOT )آمادگی خود را برای خطوط مهم اعلام کرده است، افزود: راه آهن جمهوری اسلامی ایران حدود 800 لوکوموتیو درکل کشور دارد که 600 دستگاه آن به علت نبود قطعات یدکی متوقف است و نیاز به تعمیر دارد و ما سال گذشته به راه آهن پیشنهاد دادیم که این تعداد به بخش خصوصی واگذار شود تا تعمیرات آن انجام شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان و مشاور حمل و نقل شرکت بهتاش سپاهان ادامه داد: بخش مهمی از ترانزیت کشور به عهده این شرکت است و تعاملات ما در دوسال گذشته با کشور های دیگر افزایش داشته است و کشور قزاقستان با 200 هزار واگن در حوزه حمل و نقل ریلی یکی از قوی ترین شرکت آسیای میانه است و ایران 75 هزار واگن دارد.

کد خبر: 119536

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0