2 شهریور 1400 - 11:35 ق.ظ

اصفهانی ها فعلا برای تزریق واکسن مراجعه نکنند

رضا فدایی مسوول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به کمبود واکسن در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در زمان حاضر واکسیناسیون نوبت اول در این استان انجام نمی شود؛ بنابراین افرادی که نوبت دوم آنها فرا رسیده است فقط در صورت دریافت پیامک برای تزریق اقدام کنند.

به گزارش عصراصفهان، فدایی افزود: موجودی واکسن سینوفارم و کوو ایران برکت در استان بسیار کم است و تزریق فقط برای دُز دوم با ارسال پیامک نوبت‌دهی انجام می‌شود.

وی از مردم خواست تا اطلاع ثانوی و رفع کمبود فعلی برای واکسیناسیون مراجعه نکنند.

مسوول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به ارسال جدید پیامک نوبت اول واکسن، اشاره کرد و افزود: برخی از پیام‌های باقیمانده از قبل در سرور سامانه وزارت بهداشت برای مردم ارسال شد و از مردم می خواهیم به این پیامک ها توجه نشود، به همین دلیل در زمان حاضر این سامانه برای نوبت اول مسدود شده است و تا برطرف شدن کمبود واکسن، پیامکی در این رابطه ارسال نمی شود.

فدایی ادامه داد: لازم است به همان نسبت که دز اول واکسن کرونا تزریق می شود، دز دوم آن نیز پیش بینی شود در غیر این صورت با کمبود شدید آن مواجه خواهیم شد.

وی گفت: ما باید بدانیم که واکسن کرونا به چه تعداد و در چه تاریخی برای ما توزیع می شود تا بتوانیم بر اساس آن برای واکسیناسیون مردم برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.

مسوول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: کمبود واکسن در هفت ماه گذشته بارها اتفاق افتاده و میزان موجودی آن به تناوب، کم و زیاد شده است.

فدایی اظهار داشت: تاکنون حدود یک میلیون نفر معادل حدود ۲۷ درصد از جمعیت استان نوبت اول و حدود ۴۰۰ هزار نفر معادل ۱۱ درصد ۲ نوبت واکسن کرونا را دریافت کردند.

 

204

کد خبر: 31170

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0