25 مهر 1399 - 6:40 ب.ظ

اصابت ۱۰ راکت به روستاهای خداآفرین

فرماندار خداآفرین اعلام کرد: در ادامه درگیری نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان ۱۰ راکت این جنگ به روستاهای قلی بیگلو و کدخدالو در این شهرستان اصابت کرد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از ایرنا، علی امیری راد گفت: در اثر اصابت این راکت ها یک واحد مسکونی تخریب شده و یک نفر در اثر تخریب این واحد مصدوم شده است.

از آغاز درگیری های قره باغ در ۱۸ روز گذشته بیش از ۵۰ گلوله راکت و خمپاره به روستاهای خداآفرین اصابت کرده است.

شهرستان مرزی خداآفرین در ۲۱۰ کیلومتری شمال شرق تبریز در حاشیه رودخانه ارس و در ضلع جنوبی جبهه جنگ قره باغ بین ارتش های جمهوری آذربایجان و ارمنستان واقع شده است.

روز یکشنبه ششم مهرماه جاری درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک دو کشور از سر گرفته شد و وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه ای، نیروهای ارمنستان را آغاز کننده عملیات و نخست وزیر ارمنستان نیز جمهوری آذربایجان را آغازکننده حمله دانست.

پس از درگیری‌های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیرماه) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی از هر دو طرف شد، جنگ لفظی و برخی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش‌بینی کرده بود. دو کشور چندین دهه برسر مالکیت منطقه قره‌باغ با یکدیگر اختلاف دارند.

مناقشه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی در سال ۱۹۸۸ میلادی آغاز و در سال ۱۹۹۲ میلادی به درگیری‌های نظامی تبدیل شد.

کد 300

کد خبر: 38339

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0